netværksproblemer
Fra : bk

Dato : 19-12-02 19:44

vi har et lokalt netværk med 4 maskiner som alle kører win xp.nu er
problemet at maskinerne kun kan se hinanden parvis,dvs.pc 1 og pc 2 kan se
hinanden men ikke pc 3 og pc 4.pc 3 og pc 4 ser hinanden men ikke de 2
andre.alle maskiner tilhører samme arbejdsgruppe.
nogen som har en løsning?

Fra : Thomas

Dato : 19-12-02 19:55

Hvilke ipadresser / subnets har i indtastet ?

Husk at maskinerne skal være i samme subnet.

Thomas

Fra : OnCD.dk

Dato : 19-12-02 21:38

"bk" <b.kjeldsen@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hinanden men ikke pc 3 og pc 4.pc 3 og pc 4 ser hinanden men ikke de 2
> andre.alle maskiner tilhører samme arbejdsgruppe.

Er der evt. nogle gl. VLAN indstillinger der driller ??

Per

Fra : Mark Urup

Dato : 20-12-02 08:52

Det lyder lidt som et IP problem. Har du kontrolleret, at alle pcerene
bruger samme range, og subnet?

Ellers (men mere usansyneligt) kan det være et problem med master browser
indstillingerne, men det tvivler jeg stærkt da det er XP.

/Mark

Fra : jens

Dato : 20-12-02 09:25

> [...]
> hinanden men ikke pc 3 og pc 4.pc 3 og pc 4 ser hinanden men ikke de 2
> andre.alle maskiner tilhører samme arbejdsgruppe.
hvilke ipèr har de 4 maskiner _og_ hvilken undernetmaske kører de med ?
er der en netforbindelse fra tdc ? (med en switch/ eller hub)

Fra : bk

Dato : 20-12-02 19:28

nu er maskinparken reduceret til 3 og de har disse config:
pc1 og pc2 ser hinanden og har dette:
ip:80.62.169.155
undernetmaske:255.255.255.255.0
standard gateway:80.62.169.1
pc3 som ikke kan ses:
ip:80.63.221.167
undernetmaske:255.255.255.0
standard gateway:80.63.221.1

Fra : Henning

Dato : 20-12-02 21:24

On Fri, 20 Dec 2002 19:28:15 +0100, "bk" <b.kjeldsen@tdcadsl.dk>
wrote:

>nu er maskinparken reduceret til 3 og de har disse config:
>pc1 og pc2 ser hinanden og har dette:
>ip:80.62.169.155
>undernetmaske:255.255.255.255.0
>standard gateway:80.62.169.1
>pc3 som ikke kan ses:
>ip:80.63.221.167
>undernetmaske:255.255.255.0
>standard gateway:80.63.221.1

Du bruger et "forbudt" område til dine interne maskiner - adresserne
findes ude i den store verden frit tilgængelige!
Brug ex. 192.168.1.1 til gateway, 192.168.1.xx til de maskinerne på
dit net.

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : Søren Steinmetz

Dato : 20-12-02 21:33

"Henning" <newsmail@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> findes ude i den store verden frit tilgængelige!
> Brug ex. 192.168.1.1 til gateway, 192.168.1.xx til de maskinerne på

Problemet er sikkert at det er de adresser hans maskiner har fået
tildelt fra TDC.
(han har ikke nogen NAT router, kun deres "modem", så alle hans maskiner
har adresser direkte)

Hygge
Søren Steinmetz

Fra : bk