IE går på websider af sig selv
Fra : H. Olesen

Dato : 06-03-01 13:07

De sidste par dage er IE begyndt at gå på websider af sig selv. Dette
sker uanset om IE er åben eller lukket. Er den lukket, så åbner den
bare og går på en webside.

Jeg er ret overbevist om at det er CuteFTP, som kører, der er synderen
og som aktiverer IE.

Den webside den bliver ved at åbne lige nu er
http://ad.doubleclick.net/adi/N2289.advertising/B35796;sz=468x60;ord=0983878778?

og den har også flere gange på
http://209.249.169.51/cgi-bin/html/ads/997/1673/teacher_15_3_-468x60.swf.html?mpck=mojofarm.mediaplex.com/ad/ck/997-1673-2042-1?mpt=53182

Er der nogen måde jeg kan forhindre sider i at blive automatisk åbnet
uden jeg har bedt om det?

Jeg vil helst beholde CuteFTP men hvis dette fortsætter, må jeg jo gå
over til WS_FTP. Dette vil jeg helst undgå, så gode råd modtages med
tak.

--
Mvh.
H. Olesen

Fra : Jacob Tøffner

Dato : 06-03-01 14:56

"H. Olesen" <hol@fjernesema.dk> wrote in message
> [...]
>
> Jeg vil helst beholde CuteFTP men hvis dette fortsætter, må jeg jo gå
> over til WS_FTP. Dette vil jeg helst undgå, så gode råd modtages med

Jeg kan forestille mig du har downloaded en shareware version af CuteFTP, så
vidt jeg husker kan man i den vælge mellem at registrere det, trial version
eller sponsor mode, registrere det indebærer jo at købe det, trial version
udløber vist efter 30 dage eller har andre begrænsninger og sponsor mode kan
jeg forestille mig at din står på, siden den en gang i mellem henter
reklamer på nettet.

Eneste løsning er at registrere det, da jeg kan forestille mig at trial
perioden er udløbet.

MVH
Jacob

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 06-03-01 14:58

> [...]
> og som aktiverer IE.
>
> Er der nogen måde jeg kan forhindre sider i at blive automatisk åbnet

Prøv evt. at hente og køre det program det hedder optout på
http://grc.com/optout.htm

Det fjerner evt. spyware som noget tyder på du har kørende i baggrunden.
CuteFTP er i hvert fald tidl. (og er det vidst nok stadig) spyware.

--
Bjarke Andersen

Fra : Peter Harsanyi

Dato : 07-03-01 00:21

Bjarke Andersen <bjoeg@*spammer*bjoeg.dk> wrote in message
> Prøv evt. at hente og køre det program det hedder optout på
> http://grc.com/optout.htm

eller et andet alternativ kaldet Ad-aware v4.5 (skulle også meget gerne være
gratis), på
http://www.lavasoft.de/aaw/index.html

Mvh. Peter Harsanyi
[ webm@ster.dk ]

Fra : Ole Rosted

Dato : 08-03-01 11:42

On Wed, 7 Mar 2001 00:21:19 +0100, "Peter Harsanyi" <webm@ster.dk>
wrote:

>Bjarke Andersen <bjoeg@*spammer*bjoeg.dk> wrote in message
>
>eller et andet alternativ kaldet Ad-aware v4.5 (skulle også meget gerne være
>gratis), på
>http://www.lavasoft.de/aaw/index.html

Så vidt jeg husker er CuteFTP faktisk registreret som kendt spyware
hos lavasoft

vh. Ole Rosted