Alternativ til Cisco 806?
Fra : Smurf007

Dato : 19-12-02 17:30

Hej xDSL gruppe,

Er der nogen, som kan anbefale et alternativ til Cisco 806 ???

Routeren skal bruges til en TDC ProAccess med 8 IP adresser (altså 5
reelle).

Jeg har selv fundet fremtil:
http://www.proconsult.dk/katalog/m_net/s_net-r/netreth/netlsbefsr41.html

Alle kommentar er velkommen!

God Jul!

Med venlig hilsen,
michael@debianlinux.dk

Fra : Rune Nicolajsen

Dato : 19-12-02 19:30

> Er der nogen, som kan anbefale et alternativ til Cisco 806 ???
>
> Routeren skal bruges til en TDC ProAccess med 8 IP adresser (altså 5
> reelle).

Mit setup ligner dit. Jeg bruger en Zyxel Zywall 10.

> Jeg har selv fundet fremtil:
> http://www.proconsult.dk/katalog/m_net/s_net-r/netreth/netlsbefsr41.html

Uden at jeg kender denne router, vil jeg ud fra prisen vurdere, at den ikke
er i stand til at køre nat/firewall på mere end en ip.

Med venlig hilsen

Rune.

Fra : Smurf007

Dato : 21-12-02 18:14

Hej Rune,

Hvad er det for en "feature" jeg skal kigge efter mht. flere IP
adresser ??

Jeg har ikke brug for firewall/VNP, det er blot en fordyrerende faktor
- jeg har tænkt mig at implementere det via FreeS/WAN på en maskine
bagefter.

Jeg tror, at du har ret mht. Linksys routeren!

/Michael

Fra : Rune Nicolajsen

Dato : 23-12-02 03:34

> Hvad er det for en "feature" jeg skal kigge efter mht. flere IP
> adresser ??

Jeg mener, at Zyxel kalder det for multinat. Andre producenter kalder det
sikkert noget andet.

Generelt kan de billigere ethernet routere (med nat) kun route fra een ip
adresse på wan til een ip adresse på lan. Du skal have fat i en router, der
kan have flere adresser på ydersiden - og samtidig kan køre noget
firewall/filtrering på disse.

Tjek iøvrigt:

http://www.qxl.com/cgi-bin/home/qxlhome.cgi/DA/QXL/PR/Q1017730700/_39530461/
SR2-4-9507262B700CCB/

> Jeg har ikke brug for firewall/VNP, det er blot en fordyrerende faktor
> - jeg har tænkt mig at implementere det via FreeS/WAN på en maskine
> bagefter.

Jeg tror ikke, at du kan finde en router, der kan køre med flere globale ip
adresser, uden den også har noget vpn af en eller anden art. Jeg tror såment
heller ikke, at det er specielt fordyrende for produkterne.

Hvis du ikke har brug for firewall osv., kan du da bare forbinde netkortet
direkte til dit adsl modem.

Med venlig hilsen

Rune.

Fra : jens

Dato : 21-12-02 21:26

"Rune Nicolajsen" <runenicolajsen@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Mit setup ligner dit. Jeg bruger en Zyxel Zywall 10.

kan du se forskellen på linksys og den her :
http://www.topcom.be/prod_network/wired/index.htm ?

den fås i bolka til omkring 450 kr.

mvh jens som har en fætter BR104 som fint rækker til ham

Fra : Rune Nicolajsen

Dato : 23-12-02 03:38

> kan du se forskellen på linksys og den her :
> http://www.topcom.be/prod_network/wired/index.htm ?
>
> den fås i bolka til omkring 450 kr.

Ved en hurtig sammenligning kan jeg ikke umiddelbart se nogen speciel
forskel. Det ene mærke er vel dyrer end det andet.

Med venlig hilsen

Rune.

Fra : jens

Dato : 23-12-02 11:20

> Ved en hurtig sammenligning kan jeg ikke umiddelbart se nogen speciel
> forskel. Det ene mærke er vel dyrer end det andet.

Det var også min konklusion.

Mvh Jens