Formatere en harddisk hurtigt
Fra : Nicolaj

Dato : 19-12-02 15:40

Hej alle

Jeg hørte engang at der fandes et program der kunne formatere en
harddisk på meget få sekunder, det skulle normalt leveres med når man
købte en harddisk, men blev ikke udleveret med mindre man bad om det
!!

Kender I noget til det ??

Nicolaj

Fra : Jens Gregersen [9670~

Dato : 19-12-02 16:28

Øeh...

Win2k og WinXP kan lave en "hurtig formatering" eller "quick format" alt
efter hvilket sprog man bruger...

Er det sådan noget du tænker på?

Fra : Jens Petersen

Dato : 19-12-02 16:30

On 19 Dec 2002 06:40:19 -0800, nicolaj@scanrate.dk (Nicolaj) wrote:

> [...]
>harddisk på meget få sekunder, det skulle normalt leveres med når man
>købte en harddisk, men blev ikke udleveret med mindre man bad om det

Næ, men det tager da også kun et øjeblik at formattere en harddisk, og
man kan da lave noget andet imens.

--
Jens

And I swear, every word is true!

Fra : Kyllerylle

Dato : 19-12-02 16:33

man kan også quickformattere en harddisk i dos, hvis ikke det er første gang
du formattere den efter en fdisk/ efdisk SVJV.
mvh.
Peter

Fra : Cinnober

Dato : 19-12-02 17:41

"Nicolaj" <nicolaj@scanrate.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> harddisk på meget få sekunder, det skulle normalt leveres med når man
> købte en harddisk, men blev ikke udleveret med mindre man bad om det

du kan med en Win98 Startdiskette formattere med kommandoen : format c: \q

Fra : Jan Pedersen

Dato : 19-12-02 18:48

Cinnober wrote:

:: du kan med en Win98 Startdiskette formattere med kommandoen : format c:
\q

Er det ikke.. format c: /q

Jan
--
Det nemmere at få tilgivelse end tilladelse...
Blomst # 92159636

Fra : Henrik Steen Larsen

Dato : 19-12-02 19:18

> [...]
> harddisk på meget få sekunder, det skulle normalt leveres med når man
> købte en harddisk, men blev ikke udleveret med mindre man bad om det

Kunne det være en sletning af FAT systemet han tænker på?

Fra : MJBest

Dato : 19-12-02 21:07

Hej!

Jeg plejer at bruge PartitionMagic, når jeg skal have formateret en disk
hurtigt.. Det virker fint, selvom disken ikke har været formateret før ELLER
har haft et andet filsystem installeret. (i modsætinig til format c: /q)
Drive Image kan også gøre dette, men der er så færre muligheder for at lege
med partitionerene.

Ellers kan du hente MaxBlast gratis fra maxtor.com
( http://www.maxtor.com/en/support/downloads/maxblast_plus_ii.htm )
De tidligere versioner kunne også bruges til harddiske der ikke var
produceret af Maxtor, men jeg ved ikke med den nyeste version.
De fleste harddisk fabrikanter har dog deres egen version af MaxBlast,
f.eks. SeaTools til Seagate harddiske.
( http://www.seagate.com/support/seatools/ )

/ MJBest

Fra : Klaus

Dato : 19-12-02 23:40

On 19 Dec 2002 06:40:19 -0800, Nicolaj wrote:

> [...]
> harddisk på meget få sekunder, det skulle normalt leveres med når man
> købte en harddisk, men blev ikke udleveret med mindre man bad om det

Maxtor leverede en opsætningsdisk - den kan sikkert stadig hentes på deres
hjemmeside.
Klaus

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 20-12-02 06:41

Nicolaj wrote:

> Jeg hørte engang at der fandes et program der kunne formatere en
> harddisk på meget få sekunder, det skulle normalt leveres med når man
> købte en harddisk, men blev ikke udleveret med mindre man bad om det

Ranish Partition Manager kan oprette partitioner og formatere (FAT32)
hurtigt, også selv om partitionen ikke har været formateret før.

http://ranish.com/

Du skal have en meget stor partition for at det tager over et minut.