Spøgelser i PC'en....version 2 UPDATE...
Fra : Dr.Ralph

Dato : 19-12-02 12:41

Hey igen, har nu haft flashet BIOS'en i min fars ASUS motherboard - og det
gik fint. PC'en (P3 666Mhz, 2X256 MB sd ram, Win XP pro us) kører klart
mere stabilt nu, men jeg har stadig èt stort uforklarligt problem tilbage:

Photoshop 7

MIn far har dette program i en købt og original version 7 - og som sagt så
når man ikke engang at komme igang med in stallationene af dette før en
besked siger:
" File .......\setup.ins on the CD has been corrupted
Error 704"

Jeg har som sagt tidligere isat komplet nyt IDE 133 kabel, hvor der for
enden er tilsluttet hhv en Pioneer 106 DVD læser som slave og et SPRITNYT
52/24/52 DCRW drev.

Begge drev kører perfekt mht til alt andet, LIteon brænderen har nu brændt
40 cd'er uden èn eneste fejl - selv on the fly.

For at være sikker på, at det IKKE har noget med IDE port eller CD/DVD drev
at gøre indkopierede jeg hele Photoshop 7 i et temp bibliotek på drev c -
og prøvede at køre det derfra - men igen dukker beskeden op:
"File ..........\setup.ins on drive c has been corrupted
Errror 704"

Jeg tog så original cd'en med Photoshop 7 hjem til mig selv og installerede
Photoshop 7 på både min notebook (P3 1Ghz, win xp pro) min stationære (P4
2,5 Ghz, win xp pro) - uden det mindste problem.
Yderliger eprøvede jeg det på min venms notebook (P3 600 Mhz 256 MB ram,
win xp pro us) uden det mindste problem - alt blev installeret perfekt.

Jeg blev stædig. Hentede en pirat fil af Photoshop 7 OG Photoshop 6 på
nettet - og lagde begge ned på BÅDE en CDR skive og et 256 MB SD kort.
Prøvede så at installere fra først CDR skiven - samme fejl - så fra SD kort
læseren - samme fejl.

Det mest underlige er, at jeg i samme ombæring installerede Illustrator 10
- uden det mindste problem.
Min fars pc er tilsyneladende overfølsom overfor Photoshop - uanset
versions nummer - og ikke andet.

Denne latterlige konklusion vil jeg nødig drage, men kan nogen modsige mig,
når jeg uanset medie og uanset versionns nummer af photoshop ikke engang
får lov at komme længere ind end 1-2 sekunder i en installationsproces ?

--
Kind regards/Venlig Hilsen
Dr. Ralph

Fra : Martin Schultz

Dato : 19-12-02 12:45

On Thu, 19 Dec 2002 12:40:54 +0100, "Dr.Ralph" <dr.ralph@removesol.dk>
wrote:

> [...]
>når jeg uanset medie og uanset versionns nummer af photoshop ikke engang
>får lov at komme længere ind end 1-2 sekunder i en installationsproces ?

Prøv at putte et ndet CDROM drev i din fars computer og isntaller der
fra.
--
Besøg http://adsltips.crunzh.com for guider til ADSL og opsætning af CISCO router.

Fra : René Jensen

Dato : 19-12-02 12:59

Dr.Ralph wrote:
> [...]
> når jeg uanset medie og uanset versionns nummer af photoshop ikke engang
> får lov at komme længere ind end 1-2 sekunder i en installationsproces ?

Ligger der rester af en tidligere Photoshop installation? -Selv tror jeg
nu ikke det bør give anledning til problemer, men man ved jo aldrig med
et Windows system.

Ellers prøv at søge i support hos Adobe, eller lige frem kontakte dem,
da I jo har en lovlig kopi af Photoshop, og ikke som os andre ... nå nej :D

Med venlig hilsen,
René Jensen

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 19-12-02 20:25

Jeg har set noget lignende hos en kammerat. Der var det Photoshop 6 og Adobe
Photo Deluxe 4.0 som gav fejl under installation. Den nåede dog længere end
hos dig, men ikke til noget brugbart.
Efter en formattering og geninstallering, lod det sig installere uden
problemer.
Vi fandt aldrig ud af, hvad det var der konfliktede.

Kurt

Fra : P Nissen

Dato : 19-12-02 12:58

wrote:

> [...]
>besked siger:
>" File .......\setup.ins on the CD has been corrupted

Har der været Photoshop på maskinen tidligere ?
Kik om der allerede er en Adobe/Photoshop mappe
under C:Programmer eller lign.
Hvis der er, så slet denne mappe + mulig genstart.
Det kunne nemlig være stumper af en tidligere
Photoshop som skaber problemerne. Det har jeg selv
været ude for et par gange.

mvh PN

Fra : **TwN**

Dato : 19-12-02 13:05

"P Nissen" <nospam@invalid> wrote in message
> [...]
> Det kunne nemlig være stumper af en tidligere
> Photoshop som skaber problemerne. Det har jeg selv

Så husk også lige at tjekke registry'en(regedit), for rester...søg på
'adobe' eller 'photoshop'

**TwN**

Fra : P Nissen

Dato : 19-12-02 13:24

On Thu, 19 Dec 2002 13:04:50 +0100, "**TwN**" <wcrew2002@hotmail.com>
wrote:
>Så husk også lige at tjekke registry'en(regedit), for rester...søg på
>'adobe' eller 'photoshop'

Du har ret. Det glemte jeg. Det er også længe siden
jeg rodede med det problem.

mvh PN

Fra : Martin Østerberg

Dato : 19-12-02 18:44

On Thu, 19 Dec 2002 12:40:54 +0100 skrev "Dr.Ralph" <dr.ralph@removesol.dk> .

> [...]
>besked siger:
>" File .......\setup.ins on the CD has been corrupted

Og har du slået den kode op ?

http://support.installshield.com/kb/view.asp?pcode=ALL&articleid=Q100885

Jeg lurer specielt på denne del:

Run Windows in standard or enhanced mode. Or make more memory is available to
Windows by removing any memory-resident programs or network drivers.

Kunne det være der hunden ligger begravet ?

VH Martin

Fra : Dr.Ralph

Dato : 20-12-02 01:50

> Kunne det være der hunden ligger begravet ?
>
> VH Martin
Tak for alle svar og forsøg på at hjælpe :)

NG'er burde mange flere kende og bruge end kun os nørder.
Der findes ikke forum som disse, der kan afhjælpe specifikke problemer med
succes.

At fejlen skulle ligge i cdrom drev er 110% umuligt, da der er teste fra 2
forskellige cd drev og udskiftet IDE kabel.
Ydermere er Photoshop også forsøgt installeret fra et SD kort.

Derimod så rammer du, Martin Østertgård, hovedet på sømmet - vil jeg tro.
Min intuition siger mig, at du har ret - og faktisk var rammen det sidste
punkt, jeg manglede før jeg ville være tæt på at opgive fejlfindingen.

Jeg vil nu tage hjem til min far og prøve at tjekke rammen - IGEN.
Måske købe et nyt modul - eller prøve at installere Photoshop 7 i standard
mode eller enhanced mode - hvordan er det forresten lige, at man får win xp
pro op at køre i standard mode ?

Igen - mange tak for hjælpen til alle - særligt Martin Østergård, som jeg
tror har fundet kilden til fejlen.

--
Kind regards/Venlig Hilsen
Dr. Ralph

Fra : Martin Østerberg

Dato : 20-12-02 16:20

On Fri, 20 Dec 2002 01:49:47 +0100 skrev "Dr.Ralph" <dr.ralph@removesol.dk> .

> [...]
>mode eller enhanced mode - hvordan er det forresten lige, at man får win xp

Jeg bliver dig svar skyldig F8 under opstart ?
Prøv ellers at lege lidt med msconfig.exe, der er en mulighed for at køre med
'diagnostisk start' måske det kan gøre det. Endvidere bør du lige kigge under
fanebladet 'start', der kunne måske være ting der startes op og lægges i memory,
som fejl 704 antyder. Slår du de ting fra der ikke er strengt nødvendige for
maskinens funktion, kan det være du får 'luft' nok til at installere. Det kan jo
efterfølgende slås til igen...

Jeg takker for de pæne ord, og vil lige til slut sige, sådan generelt, at jo
flere og præcise oplysninger der gives om et problem, des lettere er det at
hjælpe.

VH Martin