salg af et våben ud over den danske grænse
Fra : Appetit A/S

Dato : 19-12-02 12:23

Hej er der nogen som har prøvet at sælge en af deres ejene våben
uden for de danske grænse.
Fordi jeg har en ½automat riffel som jeg gerne vil have solgt.
Den er lovlig og med våben tilladelse det hele men efter nye regler skal
magasinet svejses fast og det vil ødelægge
våbnets værdi det er også en skam at ødelægge et våben som er snart 70 år
gammel på grund af fjollede nye regler
findes der nogen hjemmesider hvor jeg/ eller en våben handler kan sælge den
i EU, Skandinavien, færørene el. grønland.

Håber der er nogen som kan hjælpe mig

Jeg er klar til at tage et andet våben i bytte hvis der er behov til det.

Martin

Fra : Buck

Dato : 23-12-02 08:33

> Hej er der nogen som har prøvet at sælge en af deres ejene våben
> uden for de danske grænse.

Nej, men jeg mener det skal foregå på denne måde:
Du kan sælge til en udenlandsk køber (i EU), hvis køber kan dokumentere at
han lovligt kan få våbentilladelse i sit eget land.
Dernæst skal våbenet afmeldes i det danske våbenregister mod bevis for at
det udføres til udlandet, og indmeldes i købers land.

Våbenet må ikke føres ud af landet før alle papirer og tilladelser er i
orden, og når man kører ind i et andet land (også transitlande) skal man
indberette til den første politistation man møder at man har det pågældende
våben med i bagagen.

> Den er lovlig og med våben tilladelse det hele men efter nye regler skal
> magasinet svejses fast og det vil ødelægge

Der er selvfølgelig osse muligheden for at få en samlertilladelse til
våbenet, så er du ikke tvunget til at lave ændringer på det.
Til gengæld må man ikke bruge samlervåben til at skyde med...

God Jul *<
--
/Buck

Fra : Erik Prestmo

Dato : 23-12-02 22:50

Hvordan er reglene for å selge AMMUNISJON, eller deler til samme, ut fra
Danmark?

ErikP

Buck <buck@sol.dk> skrev i news:3e06bbeb$0$179$edfadb0f@dread14.news.tele.dk