Skarv
Fra : Michael

Dato : 19-12-02 11:14

Hej!

I går så jeg et program på DR 1 fra island, hvor en kajakjæger i løbet
af 1 dag skød 36 skarver + et par ænder.

Han satte stor pris på skarven som spisefugl - den bedste havfugl
mente han endda.

Mit spørgsmål er så: er der nogen af jer, der ved hvordan skarv
smager?

Mvh

Michael

Fra : Sigvaldi Eggertsson

Dato : 20-12-02 10:32

mib@faaborg-vaerft.dk (Michael) wrote in message news:<69177850.0212190214.667f92bb@posting.google.com>...
> Hej!
>
> I går så jeg et program på DR 1 fra island, hvor en kajakjæger i løbet
> af 1 dag skød 36 skarver + et par ænder.

Kajakjæger i Island? (Grönland kanske?)

> Han satte stor pris på skarven som spisefugl - den bedste havfugl
> mente han endda.
>
> Mit spørgsmål er så: er der nogen af jer, der ved hvordan skarv
> smager?

Skarvig?

Fra : Brynjar Harsvik

Dato : 21-12-02 11:59

On 19 Dec 2002 02:14:20 -0800, mib@faaborg-vaerft.dk (Michael) wrote:

> [...]
>mente han endda.
>
>Mit spørgsmål er så: er der nogen af jer, der ved hvordan skarv

Ja. Jeg har vært med på dagsfangst nesten dobbelt så stor, og må derfor innrømme
at jeg vet godt hvordan skarv smaker: Den smaker omtrent det samme som laksand,
siland og måke. Med andre ord utmerket som matvilt! Pass bare på at du gjør opp
fuglen før den blir kald, og at du fjerner alt utenpåliggende fett fra kjøttet
mekanisk før det fryses ned. Kjøttet bør _ikke_ legges i eddikvann som enkelte
påstår.

Brynjar

Fra : Michael

Dato : 21-12-02 21:20

> [...]
> mekanisk før det fryses ned. Kjøttet bør _ikke_ legges i eddikvann som enkelte

Hej Brynjar!

tak for dit svar.

Mvh

Michael