Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Skat at penge fra medicinsk forsøg
Fra : Klitgaard

Dato : 19-12-02 08:55

Hej

Jeg har været med i et medicinsk forsøg. De penge jeg har fået, skal de
opgives? Andre ting jeg skal tænke på?

Klitgaard

Fra : Chevy Power

Dato : 19-12-02 09:55

"Klitgaard" <klitgaard63@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Jeg har været med i et medicinsk forsøg. De penge jeg har fået, skal de
> opgives? Andre ting jeg skal tænke på?

Bivirkninger...

--
Brian Sørup

fjern XXX fra min mailadresse

Fra : Martin Moller Peders~

Dato : 19-12-02 22:47

In <QXeM9.6451$Hl6.687626@news010.worldonline.dk> "Klitgaard" <klitgaard63@hotmail.com> writes:

>Hej

>Jeg har været med i et medicinsk forsøg. De penge jeg har fået, skal de
>opgives? Andre ting jeg skal tænke på?

Nej, de er skattefri, da det ikke er en indtaegt.

/Martin

Fra : Søren

Dato : 20-12-02 11:28

Sludder

De er ikke skattefri, men oftes udbetalt kontant, så man selv
samvittighedsfuld skal opgive det tjente som B-indkomt.

Der er ingen andre der indberetter beløbet eller betaler skatteandel, så det
er op til din samvittighed om du opgiver det på selvangivelsen.

M.v.h. Søren

Fra : Martin Moller Peders~

Dato : 22-12-02 17:39

In <1hCM9.1825$0m1.1390@news.get2net.dk> "Søren" <spam@fridyk.dk> writes:

>Sludder

>De er ikke skattefri, men oftes udbetalt kontant, så man selv
>samvittighedsfuld skal opgive det tjente som B-indkomt.

Vroevl.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 22-12-02 19:16

Martin Moller Pedersen wrote:

> Vroevl.

Voldsomt overbevisende argumentation. Det ville måske hjælpe, hvis du
fortalte, hvorfor du mener, at betaling for deltagelse i medicinske
forsøg ikke er en indtægt. Det er jo trods alt betaling, man modtager,
for noget man yder - ganske som en almindelig løn.

Du vil virke mere overbevisende, hvis du kan henvise til en side hos
skattevæsenet, der fortæller, at den slags ikke skal opfattes som løn.
Eller hvis du kan henvise til en side som fortæller, at selvom det er
løn, så skal det ikke beskattes. Eller alternativt, hvis du kan henvise
til en side hos en af dem som udfører den slags forsøg, som fortæller at
betalingen er skattefri.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Martin Moller Peders~

Dato : 23-12-02 21:09

In <3E06014B.8E6@kimludvigsen.dk> Kim Ludvigsen <usenet@kimludvigsen.dk> writes:

> [...]
>forsøg ikke er en indtægt. Det er jo trods alt betaling, man modtager,
>for noget man yder - ganske som en almindelig løn.

Vel, jeg har ret. Det er ikke skattepligtigt, da betalingen
_ikke_ er betaling for et arbejde.
Laes f.x. http://www.studmed.ku.dk/mok/www_udgiv/aarg_32/mok7.pdf
side 6 under annoncer eller ring til dit skattevaesen.

/Martin