Logitech MX-500 lyser hele tiden
Fra : | Gooz |

Dato : 19-12-02 00:51

Hej NG!

Jeg har lige købt mig en Logitech MX-500 optisk mus, men der er en ting der
undre mig, når jeg slukker min computer lyser "øjet" stadig. Skal den det?
Musen er tilsluttet min skærm som har indbygget USB hub, men er det derfor,
og slider det meget på den når den hele tiden er tændt?

Mvh
Daniel J.

Fra : DWM

Dato : 19-12-02 01:02

"| Gooz |" <daniel-j@fjern-dette.oncable.dk> skrev i en meddelelse
> Hej NG!
>
> Jeg har lige købt mig en Logitech MX-500 optisk mus, men der er en ting der
> undre mig, når jeg slukker min computer lyser "øjet" stadig. Skal den det?

Nu har jeg ikke lige den mus men min Logitec optiske mus gør det samme.

> Musen er tilsluttet min skærm som har indbygget USB hub, men er det derfor,
> og slider det meget på den når den hele tiden er tændt?

Det vil jeg ikke tro. Det gør det derimod på dine batterier.
Hvis din musemåtte er mørk så læg noget hvidt papir under den når du ikke
bruger den. Så bruger den mindre strøm.

/Kenneth Iversen

Fra : KT

Dato : 19-12-02 01:12

> Det vil jeg ikke tro. Det gør det derimod på dine batterier.
> Hvis din musemåtte er mørk så læg noget hvidt papir under den når du ikke
> bruger den. Så bruger den mindre strøm.

Den er ikke med batterier! Det er MX700 derimod.

Mvh Kim

Fra : DWM

Dato : 19-12-02 01:33

"KT" <not@here.thx> skrev i en meddelelse news:atr2tc$80b$1@eising.k-net.dk...
> Den er ikke med batterier! Det er MX700 derimod.

Det er rigtigt ja. Men den vil stadig lyse mindre hvis du gør det som
jeg skrev.

/Kenneth Iversen

Fra : Madsen

Dato : 19-12-02 01:12

| Gooz | skrev:

> Musen er tilsluttet min skærm som har indbygget USB hub, men er
> det derfor, og slider det meget på den når den hele tiden er
> tændt?

Hvis du ikke slukker for powerknappen på skærmen så er det da muligt
at der bliver ved med at være strøm i USB-hubben i skærmen, eller?
Er MX-500 ikke en optisk mus med hale som får strøm via ledningen?

Madsen.

Fra : | Gooz |

Dato : 19-12-02 21:35

> Hvis du ikke slukker for powerknappen på skærmen så er det da muligt
> at der bliver ved med at være strøm i USB-hubben i skærmen, eller?
> Er MX-500 ikke en optisk mus med hale som får strøm via ledningen?

Hvis jeg slukker på power knappen er der stadig strøm i hubben, men jeg kan
høre at windows har registeret, at der er en enhed der er blevet koblet fra.

Mvh
Daniel J.

Fra : Madsen

Dato : 19-12-02 21:53

| Gooz | skrev:

> Hvis jeg slukker på power knappen er der stadig strøm i hubben,
> men jeg kan høre at windows har registeret, at der er en enhed der
> er blevet koblet fra.

Okay. Nu kender jeg ikke MX500. Har en Logitech MX700 i stedet, som
går på strømbesparelse efter et stykke tid, men her er der jo også
grund til det når den kører på batterier. Om din mus står tændt hele
tiden er vel egentlig underordnet, da den ikke bruger batterier.
Hvis du har et ekstra USB-stik i pc'en så prøv evt. at koble musen
til det stik i stedet. Så burde den vel slukke når du slukker for
pc'en(?).

Madsen.