Server
Fra : Thomas Jari

Dato : 06-03-01 10:46

Hej

Jeg har en windowmaskine stående som virker som mail/webserver og kunne i
den forbindelse godt tænke mig at lege lidt med linux.

Jeg har aldrig prøvet linux og ved derfor ikke hvor svært det er at bruge.
Hvilken distribution vil i anbefale til en nybegynder.

Thomas

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 06-03-01 11:05

"Thomas Jari" <thomas@jari.adsl.dk> wrote in message
> [...]
>
> Jeg har aldrig prøvet linux og ved derfor ikke hvor svært det er at bruge.
> Hvilken distribution vil i anbefale til en nybegynder.

Mane anbefaler Mandrake som den mest brugervenlige (der samtidigt er
gratis). Ellers er der Red Hat som er meget udbredt.

Begge kan hentes fra det ftp-mirror www.dkuug.dk har.

--
Bjarke Andersen

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 06-03-01 16:06

"Thomas Jari" <thomas@jari.adsl.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har aldrig prøvet linux og ved derfor ikke hvor svært det er at bruge.
> Hvilken distribution vil i anbefale til en nybegynder.

Debian er en udemærket distribution, der måske nok henvender sig den lidt
øvede. Men til gengæld har en apt-get funktion, så du, i modsætning til
andre dist., ikke tænke på afhængigheder o.s.v.

Hvis du har en gammel 486'er og en hurtig internetforbindelse, kan du læse
installation af Debian over netværk på www.linux-world.dk - så kan du lege
lidt med denne inden du sætter den store server op.

Mvh
Tonni Aagesen
--
For mail remove SPAM_ME_NOT