Mus virker ikke i XFree86-4.2
Fra : Peter Frederiksen

Dato : 18-12-02 21:53

Jeg har lige installeret Debian og opgraderet til sarge for at kunne
installere XFree86-4.2 da det vist kun var den mit grafikkort(radeon 8500
LE) var understøttet i.

Men min mus virker ikke, og jeg kan ikke starte nogle konsoller(kender ikke
nogen tastaturgenvej). Jeg tror ikke der er installeret en window manager
for når jeg er logget ind er der bare en lille grøn firkant oppe i venstre
hjørne hvorpå der står xconsole(jeg går ud fra det er et ikon, men jeg kan
bare ikke aktivere den da min mus ikke virker).

Jeg kan ikke slukke for XFree86 med ctrl-alt-backspace, det får mig bare ud
til den grafiske login. Så jeg kan ikke få startet en konsol så jeg kan
komme ind og rette i nogle konfigurationsfiler.

Hva' dælen do I do?
--
Peter Frederiksen

Fra : Claus Christensen

Dato : 18-12-02 22:04

Peter Frederiksen wrote:
> [...]
> til den grafiske login. Så jeg kan ikke få startet en konsol så jeg kan
> komme ind og rette i nogle konfigurationsfiler.

På min RedHat er det Ctrl+Alt+F1
Claus

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 18-12-02 22:03

On Wed, 18 Dec 2002 21:52:50 +0100, Peter Frederiksen wrote:

> [...]
> bare ud til den grafiske login. Så jeg kan ikke få startet en konsol
> så jeg kan komme ind og rette i nogle konfigurationsfiler.

Hopper over på en konsol med ctrl-alt-F1 f.ex.?

Mvh.

--
"Some people like cupcakes better. Adam Sjøgren
I for one care less for them!"" asjo@koldfront.dk

Fra : Peter Frederiksen

Dato : 18-12-02 22:29

Adam Sjøgren wrote:

> Hopper over på en konsol med ctrl-alt-F1 f.ex.?

Det hjælper desværre ikke. Skærmen bliver sort og slukker efter få sekunder
(går i strømspare mode eller sådan noget). Det eneste jeg kan gøre er at
starte X igen med alt-F7

--
Peter Frederiksen

Fra : Claus Christensen

Dato : 18-12-02 23:00

Peter Frederiksen wrote:

> Det hjælper desværre ikke. Skærmen bliver sort og slukker efter få sekunder
> (går i strømspare mode eller sådan noget). Det eneste jeg kan gøre er at
> starte X igen med alt-F7

Hvis du har en anden maskine kan du ssh'e til den.
Ellers ville også være på den.
Claus

Fra : Peter Frederiksen

Dato : 18-12-02 23:06

Claus Christensen wrote:

> Hvis du har en anden maskine kan du ssh'e til den.
> Ellers ville også være på den.
> Claus

Æv, det lader til at ssh ikke er slået til. Jeg får i hvertfald connection
refused
--
Peter Frederiksen

Fra : Brian Christensen

Dato : 19-12-02 06:22

> [...]

> ud til den grafiske login. Så jeg kan ikke få startet en konsol så jeg
> kan komme ind og rette i nogle konfigurationsfiler.

Du kan prøve at starte op i single user mode. Jeg mener ikke der er
grafisk login. Jeg mener det er "linux 1" du skal skrive ved LILO prompten
(hvis du altså bruger LILO).

mvh
Brian

Fra : Peter Frederiksen

Dato : 19-12-02 07:58

Brian Christensen wrote:

> Du kan prøve at starte op i single user mode. Jeg mener ikke der er
> grafisk login. Jeg mener det er "linux 1" du skal skrive ved LILO prompten
> (hvis du altså bruger LILO).

Tak for hjælpen, det var lige hvad der skulle til.
--
Peter Frederiksen