log bruger ud
Fra : Christian M. Nielsen

Dato : 18-12-02 20:57

Hvad er forskellen på

session.abandon

og

session.end () ???

Jeg fandt begge da jeg ledte efter noget kode til at logge en bruger ud med.

Hvis jeg bruger den første går det fint, men den sidste giver følgende fejl
med IIS på en WIN XP

Error Type:
Microsoft VBScript runtime (0x800A01B6)
Object doesn't support this property or method: 'session.end'

--

Mvh / Regards

-=< Christian >=-
ICQ: 25308942
http://www.cmnielsen.dk
Hvis man kloner en sørøver, får man så en piratkopi?

Fra : Arne

Dato : 18-12-02 21:18

> Hvad er forskellen på
>
> session.abandon

Lukker ALLE session-variabler i denne browser-session og bruges ofte ved
Logud-funktioner.

> og
>
> session.end () ???

Du kan tildele en bruger flere forskellige session-varibler og denne lukker
bare en enkelt af dem.
Grunden til din fejl er jo at der ikke er defineret en variabele her:

eks. kunne være:

Session(Brugertid) = Now()

Og lidt efter skal den ikke bruges mere:

Session.end(Brugertid)

så skal sessionen ikke huske den længere (måske også af sikkerheds-hensyn)
og den del af ram er frigjort.

Håber det bragte dig lidt videre.

--
mvh.
Arne Rasmussen

Fra : Arne

Dato : 18-12-02 21:25

> eks. kunne være:
>
> Session(Brugertid) = Now()
>
> Og lidt efter skal den ikke bruges mere:
>
> Session.end(Brugertid)

Der er vist også noget med Session.Contents.Remove(Brugertid)

Tror jeg nok........prøv at slå den op.

mvh.

- Arne.

Fra : Christian M. Nielsen

Dato : 18-12-02 21:35

"Arne" <via@hjemmeside.dk> wrote in message news:atql79$mv3$1@sunsite.dk...

> Lukker ALLE session-variabler i denne browser-session og bruges ofte ved
> Logud-funktioner.

Tak

<snip forklaring>

> Håber det bragte dig lidt videre.

Jo tak, det gjorde det

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 18-12-02 21:50

Arne skrev:

> Du kan tildele en bruger flere forskellige session-varibler og
> denne lukker bare en enkelt af dem.

Nej.

> Grunden til din fejl er jo at der ikke er defineret en
> variabele her:

Nej - grunden er at session.end ikke findes (hvis den gør, så er
det i hvert fald ikke i nogen af de IIS-versioner jeg kender). Prøv
at læse <http://www.w3schools.com/asp/asp_ref_session.asp>.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 18-12-02 21:12

Christian M. Nielsen skrev:

> session.abandon

Slutter en session med det samme.

> session.end () ???

Findes mig bekendt ikke. Måske forveksler du det med hændelsen
"Session_OnEnd" i global.asa?

> Jeg fandt begge da jeg ledte efter noget kode til at logge en
> bruger ud med.

Hvor fandt du session.end? Jeg kan ikke finde noget lignende.

Brug trygt session.abandon.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 18-12-02 21:12

Fra : Christian M. Nielsen

Dato : 18-12-02 21:33

"Jens Gyldenkærne Clausen" <jens@gyros.invalid> wrote in message

> Slutter en session med det samme.

TAK!

> Hvor fandt du session.end? Jeg kan ikke finde noget lignende.

<http://groups.google.com/groups?q=log+ud+group:dk.edb.internet.webdesign.se
rverside.asp&hl=en&lr=&ie=UTF-8&oe=UTF-8&newwindow=1&selm=ad0msh%245a6%241%4
0sunsite.dk&rnum=2>