langsomt netværk
Fra : Morten Trab

Dato : 18-12-02 20:50

Jeg har et 100Mbps LAN herhjemme, men hvordan kan det være at jeg under
INGEN omstændigheder kan presse mere end 2,5 til 3Mbps ud af det ved normal
filoverførsel??

Er det normalt, eller er der noget galt et eller andet sted...

Bruger TCP/IP protokollen, og har forsøgt at have både NetBIOS/NetBEAU og
IPX/SPX installeret sammen med, uden at det gjorde nogen forskel...

Der er tale om 3com netkort...(3c905tx)

--
Morten Trab - http://www.blackchart.dk
Fjern REMOVE i min E-Mail adresse hvis du vil sende en mail til mig :)

http://modeltog.blackchart.dk - Følg med i opbygningen af min modelbane

Fra : jens

Dato : 18-12-02 20:53

"Morten Trab" <mortenREMOVE@trab.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Bruger TCP/IP protokollen, og har forsøgt at have både NetBIOS/NetBEAU og
> IPX/SPX installeret sammen med, uden at det gjorde nogen forskel...

det kan være mange ting, med de oplysninger
aller først hvad er ip og netmaske på maskinerne.

Fra : Morten Trab

Dato : 18-12-02 22:20

"jens" <mkg2@jellingnet.dk> skrev i en meddelelse

> aller først hvad er ip og netmaske på maskinerne.

10.10.10.* 255.255.255.0

Fra : jens

Dato : 18-12-02 22:24

> "jens" <mkg2@jellingnet.dk> skrev i en meddelelse

> 10.10.10.* 255.255.255.0

får du dem af egen dhcp eller din udbyders

Fra : Morten Trab

Dato : 18-12-02 22:37

> får du dem af egen dhcp eller din udbyders

Egen

Fra : jens

Dato : 18-12-02 22:59

du har post

klip

Fra : Robert Andersen

Dato : 18-12-02 22:13

Kontroller at du kører fuld duplex på alle computerne (100 fuld tilstand
kalder win xp det vidst). Lad være med at sætte den på auto, men på fuld
duplex.

/Robert

(ved fuld duplex kan netkortet sende og modtage samtidig med 100 Mbit/s,
lidt lige som man taler i telefon, ved halv duplex kan det enten sende eller
modtage, som hvis man talte i walkie talkie.)

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 19-12-02 08:54

On Wed, 18 Dec 2002 22:12:51 +0100, "Robert Andersen"
<rob_the_smurf@(fjern)hotmail.com> wrote:

> Kontroller at du kører fuld duplex på alle computerne (100 fuld tilstand
> kalder win xp det vidst). Lad være med at sætte den på auto, men på fuld
> duplex.

.... og hvis man bruger en unmanaged switch, så er det lige
nøjagtig der værste man kan gøre for performance kun at sætte
netkortene til 100 FDX, for så kører switchen 100 HDX.

-A

Fra : Steffen Fog Sørensen

Dato : 19-12-02 10:15

> ... og hvis man bruger en unmanaged switch, så er det lige
> nøjagtig der værste man kan gøre for performance kun at sætte
> netkortene til 100 FDX, for så kører switchen 100 HDX.

Aha...

Det er måske mit problem!
Er der mest fornuft i "auto-indstillingen"???
Eller skal man gennemtvinge halv duplex???

/ Steffen

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 19-12-02 10:21

On Thu, 19 Dec 2002 10:14:35 +0100, "Steffen Fog Sørensen"
<steffen@nospam-digisource.dk> wrote:

> Er der mest fornuft i "auto-indstillingen"???

Ja, hvis det er en unmanaged switch i den anden ende, så er der
mest fornuft i at køre auto. Generelt er det sådan, at man skal
køre fast konfigureret i begge ender eller auto i begge ender.

> Eller skal man gennemtvinge halv duplex???

Kun hvis man ikke er interesseret i at køre fuld duplex, eller
hvis man ikke kan få auto til at virke med en unmanaged switch.

-A