Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Salg af elklaver
Fra : Towli

Dato : 18-12-02 12:25

Hej

Jeg påtænker at sælge et brugt elklaver.
Hvis vi antager at det er en musiker der køber det med henblik på at trække
det fra i skat, -skal jeg da åsse svare skat af indtægten fra salget? -Hvis
det er tilfældet, -skal køber så ikke have mit cpr. nr.?

Mange tak for et svar

/T

Fra : felix

Dato : 18-12-02 18:28

"Towli" <towli@oldboyz.dk> skrev i en meddelelse news:atplts$1ks3$1@news.cybercity.dk...
> [...]
> Hvis vi antager at det er en musiker der køber det med henblik på at trække
> det fra i skat, -skal jeg da åsse svare skat af indtægten fra salget?

NEJ hvis du er almindelig lønmodtager
JA hvis du er erhvervsdrivende og har CVR nr.

-Hvis det er tilfældet, -skal køber så ikke have mit cpr. nr.?

NEJ ingen køber har krav på DIT cpr. nr.
men en såkaldt "Dags Dato" kan købes i boghandlen eller en kvittering udskrevet på en
PC.

Hvis det er en brugt bil en salgsslutseddel kan downloades gratis hos fdm.dk

Fra : Towli

Dato : 18-12-02 23:33

Mange tak 8)

/T