Emily i løbetid
Fra : Else Gyldenkærne

Dato : 18-12-02 09:46

Hejsa.

Emily er i løbetid for anden gang. Det er stadig en forholdsvis stilfærdig
omgang, og så har det altså en sjov bivirkning:
Normalt værdiger hun ikke Per et blik, men da han er husets eneste fertile
han *G*, så er han pludselig blevet MEGET interessant (man må jo nøjes med
en to-benet, når man ikke kan få en fire-benet).
Hun følger ham i hælene, hopper op på skødet af ham (det gør hun endda kun
sjældent med mig, som ellers er hendes menneske), og så er hun helt vild med
hans tøj?! Hun gnider sig op ad det, vælter sig rundt i det - og i går var
hun på det nærmeste ved at kravle op i et bukseben på et par cowboybukser,
der hang over en stol *GG*

Mvh. Else - og løbe-missen Emily, der synger en lille sang om, _hvor_ gerne
hun vil ud og se, om der ikke er en sød hanmis udenfor *GG*

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 18-12-02 13:07

"Else Gyldenkærne" <gyldenkaerne@no-junk.post.tele.dk> writes:

> [...]

> han *G*, så er han pludselig blevet MEGET interessant (man må jo nøjes med
> en to-benet, når man ikke kan få en fire-benet).

Nu overvejer du vel ikke i et anfald af at være overset at kasterere
ham ;-?

--
Med venlig hilsen & miauu
Henrik & Melissa

Fra : Else Gyldenkærne

Dato : 18-12-02 19:28

"Henrik Pedersen" <misbams-meow@edb.dk> skrev i en meddelelse
> "Else Gyldenkærne" <gyldenkaerne@no-junk.post.tele.dk> writes:
>
> Nu overvejer du vel ikke i et anfald af at være overset at kasterere
> ham ;-?

LOL!!
Jeg må vist hellere passe på, at han ikke ser denne post, så går han da hen
og bliver utryg *GG*

Mvh. Else.

Fra : Mette Jensen

Dato : 18-12-02 13:55

Hi hi! Han nyder vel den ekstra opmærksomhed?

Da Muffe var i løbetid sidst gang gik det ud over Kashmir...
Han forstod ikke et kuk af, havd det var hun ville.
Da jeg kl 4 om natten var på toilet, kom han og gemte sig bagved mine
ben for at slippe for hende! Bagefter gik han med ind under dynen,
og blev der resten af natten

Skal Emily parres? Var det ikke din plan?

--
Venlig hilsen Mette

www.miacis.dk

Women and cats will do as they please-
men and dogs should relax and get used to the idea.

Fra : Else Gyldenkærne

Dato : 18-12-02 19:31

"Mette Jensen" <chili200@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hi hi! Han nyder vel den ekstra opmærksomhed?

Ja, det kan du tro. Han er jo vant til burmesere, så det er jo svært at
forstå at skovkattene ikke gider ligge på skødet.

> Skal Emily parres? Var det ikke din plan?

Jo. Men hun er kun 9 måneder, hun skal mindst være 1½ år synes jeg. Og så
skal jeg vist også lige have en bedre økonomi inden jeg kaster mig ud i
avlen *S*.

Mvh. Else.
--

www.geocities.com/gyldenk

Fra : Pernille Scharff

Dato : 19-12-02 09:58

Hej Else,

> Mvh. Else - og løbe-missen Emily, der synger en lille sang om, _hvor_
gerne
> hun vil ud og se, om der ikke er en sød hanmis udenfor *GG*

nu bliver jeg snart helt bekymret - Polgara er jo en hel uge ældre end dine
tøser og har slet ikke vist tegn på løbetid endnu eller også har jeg
bare ikke opdaget det, hun snakker jo ikke så højt... Men eftersom der går
over ½ år til vi skal til at producere killinger så har vi jo ikke travlt,
og egentlig passer det mig nu meget godt at hun venter pænt til det begynder
at blive lyst igen!

/Pernille

Fra : Else Gyldenkærne

Dato : 19-12-02 10:25

"Pernille Scharff" <nospam2@brunholm-scharff.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> over ½ år til vi skal til at producere killinger så har vi jo ikke travlt,
> og egentlig passer det mig nu meget godt at hun venter pænt til det

Hej Pernille.

Aurora har skam heller ikke vist nogen som helst tegn på løbetid endnu. Jeg
tror, Emily må have misforstået noget, det er jo ikke på denne årstid, man
skal begynde at løbe

Faktisk er det rart, hvis de trækker løbetiden så længe som muligt, så man
slipper for dilemmaet med at vælge mellem p-piller (med div. bivirkninger)
eller gentagne løbetider (der kan gøre katten frustreret).
Jeg har stadig ikke fundet ud af, hvad man som opdrætter skal stille op med
en hunkat, der kommer tidligt i løbetid, men som samtidig skal have en vis
alder før den parres. Jeg håber at blive klogere på Racekattens medlemsmøde
om p-piller og fertilitet.

Mvh. Else.