Chipset og ram?
Fra : Christian Skands

Dato : 18-12-02 19:00

Hejsa alle

Jeg har spurgt lidt i dk.edb.hardware ang. ram til min pc. Jeg er nået frem
til at 512 mb klodser ikke kan bruges..... Jeg fik det råd at spørge her
ang. noget med om chipsettet passer med de ram klodser jeg nu har bestilt.
Da jeg for at sige det mildt ikke aner en sk.. om indmaden i computere så
copy/paster jeg lige lidt.

> Memory Controller
> Number of Memory Slots : 3
> Maximum Installable Memory : 768MB
> Maximum Module Size : 256MB
> Supported Memory Types : DIMM, SDRAM

Se, det var interessant - du _kan_ altså ikke bruge større klodser end
256...!

> System Chipset
> Model : VIA Technologies Inc VT82C694X Apollo Pro 133A System

Det er så et ViA 694 Chipset - kan ikke huske om der er problemer med at det
ikke kan køre med dobbeltsidet RAM, som f.eks. et BX ikke kan - håber nogen
husker bedre end mig...! Ellers ku' du prøve at spørge i
dk.edb.hardware.bundkort - der kunne være nogen, der vidste det bedre...!

Er der nogen der ved bedre? Jeg behøver ingen dybdegående forklaring på
hvorfor, jeg vil bare vide om jeg kan sætte 2 stk. 256 mb. Kinston value ram
klodser ind sammen med den ene 128mb klods der er i forvejen...

Mvh.
Christian