Hjælp til Abit KT7-RAID!
Fra : **TwN**

Dato : 18-12-02 18:13

Hej gruppe,
Jeg har lige købt et ABIT KT7-RAID brugt...
Efter jeg har sat det i kabinettet, tænder jeg for skidtet...
Den loader BIOS'en fint nok... men når jeg går ind og vil sætte CPU-speed
osv., vælger 'save & exit' & rebooter, går den kold! hvad er problemet?
hvis
jeg så resetter cmos'en, med jumperen på mobo'et, kan den starte fint op
igen, men siger "BIOS Checksum error - CMOS Defaults loaded" & noget med
"CPU not configured correctly...!" så kan jeg trykke F1 - continue, eller
DEL - enter setup.....
Hvad f**n er problemet??!

**TwN**

Fra : Jens Gregersen [9670~

Dato : 18-12-02 18:19

Du skal vælge noget i bios der hedder noget i stil med "load fail safe
status" status eller sådan noget. Jeg har selv et KT7A-raid - det står ingen
steder i manualen eller noget, men efter jeg gjorde det virkede den fint?!

Mvh. Jens Gregersen

Fra : **TwN**

Dato : 19-12-02 00:16

"Jens Gregersen [9670]" <jg@stofanetPLEASEDONOTFUCKINGSPAMME.dk> wrote in
message news:3e00ae11$0$24712$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...
> [...]
ingen
> steder i manualen eller noget, men efter jeg gjorde det virkede den fint?!

Tak!
det hjalp

Fra : Jens Gregersen [9670~

Dato : 19-12-02 11:35

Hehe... Jeg fatter ikke lige hvorfor det ikke står i manualen eller noget,
men efter jeg havde haft sendt min bundkort inde og det hele kunne jeg ikke
forstå at det stadig ikke virkede. Så fandt jeg ud af at man lige skulle
lave det lille trick og vupti - så kørte det bare