P4 PSU anbefaling
Fra : Fischer & Døssing

Dato : 18-12-02 10:45

I et forsøg på at fejlsøge mit ustabile system vil jeg prøve at udskifte
min noname 400w psu med en mere kvalitetsbetonet psu.

Af strømslugere er der en P4 1.6ghz northwood, 1 hd, 2 cdrom, et
netkort, agp grafikkort og et tvkort (og noget ddr ram)
Dvs. en kommende psu skal yde konstant strøm til dette.

Jeg har kig på følgende tre:

Chieftec 340W PSU (350,-)
http://www.studiedata.dk/product.asp?product=406&page=1

PSU 400W Thermal Take (399,-)
http://www.hkautomation.sharkskills.com/showproduct.php?backurl=productg
roups.php%3Fid%3D39&id=160

HEC 300W ATX Ultra Silent (529,-)
http://www.studiedata.dk/product.asp?product=802

Jeg hælder mest til Thermal Take modellen.
Andre forslag?
Kommentarer?
Priser meget over 500,- er nok interessant.

--
Peter Thomas Fischer, System Administrator - 62.242.71.26
http://www.fischer.as & http://www.humlebaekonline.dk

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 18-12-02 10:48

Fischer & Døssing (tmp@_REMOVETHIS_fischer.as) skrev:

> Priser meget over 500,- er nok interessant.

Hehe ...

Der skulle stå uinteressant

Fra : Jeppe Ladefoged

Dato : 18-12-02 10:56

> [...]
> netkort, agp grafikkort og et tvkort (og noget ddr ram)
> Dvs. en kommende psu skal yde konstant strøm til dette.

Jeg kører selv med en Channel Well 300watt.
Den trækker uden problemmer en P4 2,4ghz, GF4 TI4200, 3 harddiske, lydkort
og netkort.

Og en ordentlig r*vfuld blæsere.

--
Jeppe Ladefoged
www.underflow.dk

Fra : Thomas

Dato : 18-12-02 10:53

"Fischer & Døssing" <tmp@_REMOVETHIS_fischer.as> skrev i en meddelelse
> [...]
> netkort, agp grafikkort og et tvkort (og noget ddr ram)
> Dvs. en kommende psu skal yde konstant strøm til dette.

Jeg har Chieftechen i mit system, og må sige at den gør sit job med bravour.

Mit system:
Soltek drv4 mobo.
Amd XP1900@2100
512 Mb ddr ram
3 harddiske á , 80-, 60-, 8 -GIG
1 Brænder
1 G4 Ti 4200 310@559
1 Creative Audigy lydkort
1 Netkort
1 Tv-kort

Så den PSU trækker noget, men har aldrig klaget.
Hvis jeg checker de forskellige spændinger er alle meget fine, hvilket man
ikke kunne sige om min tidligere noname 300W psu.
Blæseren er ret støjsvag, og siger ikke meget.

de andre PSU'er du har kik på er jeg ikke personligt bekendt med, men
Thermaltake skulle også lave nogle gode PSU'er.

Venligst

Thomas

Fra : Ukendt

Dato : 18-12-02 17:24

> [...]
>netkort, agp grafikkort og et tvkort (og noget ddr ram)
>Dvs. en kommende psu skal yde konstant strøm til dette.
Og min Aopen 300w trækker en
P4 1.7 Willamette, brænder-cdrom-rdram-2xHD-4xblæserer
GF4-og andre indstikskort.

Så den kan klart anbefales, men udskift blæseren, larmer lidt.
--
Brøndby
MVH THF Cessna 182S