Stregkoder?
Fra : JP

Dato : 18-12-02 13:07

Hej

Hvordan integrerer man en stregkode generator i en database? Hvis man nu
gerne ville kunne udskrive en stregekode i forbindelse med et produkt?
Findes der noget specielt software?

På forhånd tak.

Vh. Jes

Fra : Niels Henriksen

Dato : 18-12-02 16:37

"JP" <davinci@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvordan integrerer man en stregkode generator i en database? Hvis man nu
> gerne ville kunne udskrive en stregekode i forbindelse med et produkt?

En stregkode er blot nogle tal/bogstaver som bliver gemt. Når de udprintes,
så er det så printerdriveren der laver dem om til stregkoder.

--
Niels Henriksen
bigtiger.dk - det vildeste webhotel

Fra : JMo.

Dato : 18-12-02 18:48

"JP" <davinci@mail.tele.dk> wrote in

> Hvordan integrerer man en stregkode generator i en database? Hvis man nu
> gerne ville kunne udskrive en stregekode i forbindelse med et produkt?
> Findes der noget specielt software?

Er det et spørgsmål om at du skal beregne checkciffer i EAN/UCC, UPC eller
SSCC??

Prøv da at kigge lidt på
http://www.ean-int.org/cdcalcul.html

- eller hiv fat i Google - noget i retning af "ean check digit calculation"
burde give nogle hits.

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 18-12-02 20:32

Som svar på skriblerier forfattet af JP

> Hvordan integrerer man en stregkode generator i en database? Hvis man
> nu gerne ville kunne udskrive en stregekode i forbindelse med et
> produkt? Findes der noget specielt software?

Der findes forsk tredieparts ocx controller der kan placeres på en rappport
Hvilke stregkoder snakker vi om?
Hvor meget vil du ofre på projektet?

Ved nogen typer stregkoder er det blot et spørgsmål om at bruge en speciel
font

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : JMo.

Dato : 18-12-02 22:13

"Peter Lykkegaard" <polonline@hotmail.com> wrote in

> Ved nogen typer stregkoder er det blot et spørgsmål om at bruge en
> speciel font

Særligt 3of9 er nemme, da der ikke er checkciffer, dvs. man udskriver bare
strengen med den rette font, og vupti! (skal som regel angive en start- og
stop-karakter, ofte *).
EAN/UCC og UPC kræver desværre lidt beregning først..

Kom iøvrigt i tanke om denne side:
http://www.adams1.com/pub/russadam/share.html

Han har masser af links til både fonte og komponenter

Fra : JP

Dato : 18-12-02 21:20

> [...]
> Hvor meget vil du ofre på projektet?
>
> Ved nogen typer stregkoder er det blot et spørgsmål om at bruge en speciel

Hej og tak for svarene

Jeg er som sagt helt novice på området men jeg arbejder med et lille projekt
i en Access database, hvor jeg gerne ville
kunne lave en stregkode fra et tal i en tabel.

Jeg sidder lige og leger med noget fra www.idautomation.com - hvor man kan
downloade nogle forskellige ting.

Det er enkelt at lave en stregkode ud fra en font - men jeg har ikke helt
styr på hvordan man smartest laver en barcode på en rapport i Access der
henter sin information fra et felt i en tabel.

Jeg har faktisk forsøgt at lave et felt hvor jeg bare erstatter fonten med
barcode fontene. Man skulle jo tro at det kunne lade sig gøre, men det
bliver ikke helt som forventet når jeg går fra design view til normal view.
Mærkeligt nok.

Hvis der er nogen der har gode foreslag vil jeg meget gerne høre dem.

På forhånd tak.

Vh. Jes

Fra : JMo.

Dato : 19-12-02 17:55

> rappport

> Jeg er som sagt helt novice på området men jeg arbejder med et lille
> projekt i en Access database, hvor jeg gerne ville
> kunne lave en stregkode fra et tal i en tabel.

Hvad skal du bruge stregkoden til senere hen??

Det har betydning for hvilken type stregkode du skal bruge, og dermed
hvordan du nemmest laver den.

Er det noget med varer der skal sælges i detail skal du grave lidt dybere i
EAN/UCC 8, 13 eller 14. (eller UPC hvis det er til USA) Er det noget med at
du skal lave fragtbreve til paller etc. er det nok noget EAN/SSCC du skal
have fat i.
Skal du lave labels til pakker kommer det an på transportøren - de bruger
alle forskellige typer - alt lige fra A-Posts 3of9 til UPS' to-
dimensionelle koder.

> Det er enkelt at lave en stregkode ud fra en font - men jeg har ikke
> helt styr på hvordan man smartest laver en barcode på en rapport i
> Access der henter sin information fra et felt i en tabel.

Code 3of9 og lign. kan du snildt lave med font'e. EAN og flerdimensionelle
er nemmest vha. diverse komponenter.

> [...]
> med barcode fontene. Man skulle jo tro at det kunne lade sig gøre, men
> det bliver ikke helt som forventet når jeg går fra design view til

Hvordan bliver det?? Skriver den med forkert font, eller er det forkert
data du får ud??