ASP & Access - Hjælp!
Fra : MB

Dato : 17-12-02 22:43

Hej med jer...

Håber I kan hjælpe mig med et lille problem. Jeg er helt ny til ASP, og
sidder nu og er i gang med at forsøge at oprette en forbindelse til en
Access-database, men jeg får altid en Internal server error (500). Koden er
som følger:

Dim strDriver
Dim strPlacering
Dim objCon
Dim objRec
strDriver="{Microsoft Access Driver (*.mdb)}"
strPlacering="C:\Inetpub\Site1\kunder.mdb"
set objCon = server.createobject("ADODB.connection")
objCon.Open("DRIVER=" & strDriver & "; DBQ=" & strPlacering)
set objRec = server.createobject("adodb.recordset")
objRec.open "kunder",objCon,0,1,0
while not objRec.eof
response.write objRec("cvr") & "<br>"
objRec.movenext
wend
objRec.close
set objRec = nothing
objCon.close
objCon = Nothing
%>

Er der nogle som kan fortælle mig hvad jeg gør galt?

På forhånd tak!

Morten

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 17-12-02 23:18

MB skrev:

> [...]
> en forbindelse til en Access-database, men jeg får altid en
> Internal server error (500). Koden er som følger:

Start med at læse <http://www.asp-faq.dk/article/?id=45>.
Når du er sluppet af med "fejl 500" kan du fortsætte med
<http://www.asp-faq.dk/article/?id=41>.

Efter de to artikler er du væsentlig bedre rustet til at finde
fejlen - og til at få hjælp her.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : MB

Dato : 17-12-02 23:33

Jeg har selv fundet fejlen - der manglede lige et set foran objCon = Nothing
i anden sidste linie - pinligt...

/Morten