køb af scanner
Fra : Søren Madsen

Dato : 17-12-02 22:36

Hvilken forskel gør det om jeg køber en Canon CanoScan D1250U2F med eller
uden pci usb 2.0?
Har det noget at gøre med hvilken type usb man i forvejen har, eller kommer
det an på operativsystem. Prisen er stort set den samme 1319/1333

Hvad får jeg mere ud af denne scanner i forhold til modellen uden "F" til
sidst, ud over at jeg med ovennævnte kan scanne 35mm. dias?

venligst Søren

Fra : Per A. Hansen

Dato : 18-12-02 13:45

Søren Madsen <soerenmadsen@mail1.stofanet.dk> skrev i en
> [...]
>
> Hvad får jeg mere ud af denne scanner i forhold til modellen uden "F" til
> sidst, ud over at jeg med ovennævnte kan scanne 35mm. dias?

Det vil gøre en langt større forskel om du valgte Epson 2400 Photo i
stedet. Den scanner film ind med meget fine resultater - 6 stk. ad
gangen, som man kan sortere i inden slutscanning. Man kan scanne ind i
op til12.800 dpi.
Prisen er omkring 2000.- og den er pengene værd.

Canon udelod jeg som en mulighed, da den har fået lidt
dårlige karakterer for indscanning af dias. Der kan fås adaptere til større
film end 24x36

USB 2.0 er kompatibelt med USB 1 og kører med USB 1 ikke hurtigere.
Det er først når du får opgraderet maskinen til USB 2 du får fornøjelsen
af en større hastighed.

Per A. Hansen

Fra : o&u

Dato : 18-12-02 13:59

On Tue, 17 Dec 2002 22:35:54 +0100, "Søren Madsen"
<soerenmadsen@mail1.stofanet.dk> wrote:

> [...]
>
>Hvad får jeg mere ud af denne scanner i forhold til modellen uden "F" til
>sidst, ud over at jeg med ovennævnte kan scanne 35mm. dias?

Usb 2.0 er fantastisk hurtig. 40x hurtigere end usb 1.

Så med usb 2 bliver det lige så godt som en scsi scanner, mindst.

Har din maskine ikke usb 2.0 kan man for et beskedent beløb købe et
pci indstikskort der giver usb 2.

Du kunne også overveje 8000F

mvh

John