Hvordan kommer jeg ind i den bios
Fra : Danish Bacon

Dato : 17-12-02 22:27

Jeg ved godt at det har været skrevet før, men jeg kan ikke huske hvad
svaret var........

Hvordan kommer jeg ind i bios i en compaq presario?? I tilfælde af at det er
forskelligt afhængig af model er denne model 5396

Håber på hurtigt svar fra nogen kloge hoveder

--
Mvh.
Kim Høegh-Guldberg

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 17-12-02 22:35

"Danish Bacon" <delfol@kvalme.dk> wrote in message
> Jeg ved godt at det har været skrevet før, men jeg kan ikke huske hvad
> svaret var........

Jeg synes at kunne huske, at det ofte var F10 på en Compaq

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 17-12-02 22:36

http://tinyurl.com/3mp4

> Hvordan kommer jeg ind i bios i en compaq presario?? I tilfælde af at
> det er forskelligt afhængig af model er denne model 5396

Prøv F10

--
Lars

Fra : **TwN**

Dato : 17-12-02 23:41

> [...]
er
> forskelligt afhængig af model er denne model 5396
>
> Håber på hurtigt svar fra nogen kloge hoveder
Når man starter en Compaq op, kommer der så ikke sådan et "Compaq" logo,
istedet for den normale procedure??
hvis der gør det... er det mens du ser dette logo du skal trykke en eller
anden tast...
den tast kan være 'del'(ikke så sandsynlig), 'F1', 'F2' eller
'F10'................måske også en af de andre funktions-taster... ik helt
sikker, men bare prøv at trykke lidt på F1, F2 & F10

Fra : Baltazar

Dato : 18-12-02 11:23

> [...]
er
> forskelligt afhængig af model er denne model 5396

På nogle (damn det er fristende men) "compaq" har du _meget_ kort tid til få
trykket på Bios-aktiverings tasten.
Derfor : Tast løs øjeblikkeligt efter "compaq"´en tændes.

/T

Fra : Rander

Dato : 18-12-02 20:27

Tue, 17 Dec 2002 22:26:53 +0100 brugte Danish Bacon 15 linier på at
fortælle dette til dk.edb.hardware:

>Hvordan kommer jeg ind i bios i en compaq presario?? I tilfælde af at det er
>forskelligt afhængig af model er denne model 5396

Compaq har ikke en "rigtig" BIOS som andre PC'ere. Når din maskine booter
op bør der stå noget med "Press <F10> for setup".

Gør der ikke det mangler maskinens SoftPaq. Compaq har nemlig istedet lagt
den kode som andre maskiner har i BIOS ned i en skjult partition på HD'en
og kalder det en SoftPaq - men det ER muligt at slette partitionen og
dermed også programmet, og når det mangler gider den ikke engang at skrive
det med F10 på bootskærmen...

Heldigvis er det også muligt at hente nogle diskette-images på Scumpaqs
homepage til at genoprette den - hentes på <http://compaq.com> under
"Support and drivers".

--
Lars Rander, www.rander.dk ICQ#: 987520 ** Pil ikke ved min adresse **
Sjathelt og beskytter af det svage køn (udnævnt af diktator SEJ 5/6-99)

Det er ikke klogt at være klogere end nødvendigt. (Philippe Quenault)