Gæstebog
Fra : Gorm Sørensen

Dato : 17-12-02 20:51

Hvordan laver man en gæstebog i flash?
P.S. Jeg bruger SWiSH 2.0 .....

Hilsen Gorm.

Fra : Bo Dudek

Dato : 17-12-02 21:14

>Hvordan laver man en gæstebog i flash?
>P.S. Jeg bruger SWiSH 2.0 .....

ærligt talt, så kan det vist ikke lade sig gøre i Swish.. Swish, og
andre lignende programmer, er kloner af Flash, som ikke kan 2 promille
af, hvad Flash kan.. dog skal det nævnes, at denne type programmer er
gode til teksteffekter, men intet andet.. der er simpelt hen alt alt
for mange begrænsninger i..

kast dig over Flash fra Macromedia i stedet..

Kind regards

Bo Dudek
http://www.bodudek.dk - now with a freelance section

Fra : Gorm Sørensen

Dato : 17-12-02 21:22

Okay, men hvordan laver man det så i Flash MX???
Det er lidt noget skidt, fordi hele min nye hjemmeside er lavet i flash, og
så kunne det jo være fedt med en gæstebog...

Gorm.

Fra : Bo Dudek

Dato : 18-12-02 08:06

> Okay, men hvordan laver man det så i Flash MX???

hehe.. det er altså en længere smøre, som du beder om.. ehm.. men har du
forstand på php og mysql??? normalt lagrer man gæstebøger i en database, og
mysql er en af slagsen..

men kig evt. her:
link:
http://www.flashkit.com/tutorials/Dynamic_Content/MySQLPH-Joseph_M-731/index.p
hp

Mvh
boDUDEK
www.boDUDEK.dk

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Gorm Sørensen

Dato : 21-12-02 18:48

Når jeg nu har lavet en gæstebog i Flash MX, kan jeg så ikke bare eksportere
den som en .swf fil, og importere den i SWiSH ??? Så ville det hele bare
være fjong

---

Fra : Bo Dudek

Dato : 23-12-02 13:16

[...]

>Når jeg nu har lavet en gæstebog i Flash MX, kan jeg så ikke bare eksportere
>den som en .swf fil, og importere den i SWiSH ??? Så ville det hele bare
>være fjong

nu er jeg ikke så bekendt med mulighederne i Swish, men hvis du har
mulighed for at loade en ekstern swf ind i Swish, så skulle der jo
ikke være noget problem.. :)