Bejset skæfte
Fra : Carsten Wede

Dato : 17-12-02 19:55

Hej

Jeg har købt et haglgevær som er bejdset og har fået linolie, men jeg er
ikke tilfreds med den farve, så er der nogle som kan fortælle mig hvordan
man får bejdsen ud af skæftet ?
Findes der en anden måde end fint sandpapir.

Med venlig hilsen

Carsten Wede

Fra : JensCl

Dato : 18-12-02 20:03

"Carsten Wede" skrev d. 17-12-02 19:55 dette indlæg :
> [...]
hvordan
> man får bejdsen ud af skæftet ?
> Findes der en anden måde end fint sandpapir.

Hej Carsten, jeg er oprindelg snedker så jeg kender dit problem, når der
er behandlet med linolie skal al olien ud af træet eller du skal fjerne
så meget af træet at du kommer under det punkt hvor olien er trængt ind
i træet, hvis du skal ungå at en ny bejdsning ikke bliver blakket, så
fint sandpapir er ikke en løsning. Du kan prøve at slibe som du siger og
farve med olie med farve, du kan giver lyse steder mere end mørke og
således justere farven, men garanti gives ikke.
Held og lykke med opgaven.

med venlig hilsen

JensCl

http://www.kandu.dk/