Hvilken scanner vil i anbefale?
Fra : Jacob [9000]

Dato : 17-12-02 17:48

Hej NG

Jeg skal ud at have ny scanner, men ved ikke helt hvilken det skal være.
Jeg har set lidt på en HP 3570C til ca. 1300,- og på en Epson Perfektion
2400 Photo til ca. 2000,-
Hvad vil i anbefale, ikke nødvengigvis lige af disse 2 modeller.
Scanneren skal bruges privat, bl.a. til indscanning og udprintning af
billeder (kopiering), og evt. til indskanning og udprintning af negativer,
hvis dette overhovedet kan lade sig gøre i en ok kvalitet i denne
prisklasse.

På forhånd tak, med venlig hilsen
Jacob Jensen

Fra : ssn

Dato : 22-12-02 17:53

Jeg har erfaring med Epson Perfection 2400 Photo, som er en forrygende
hurtig scanner, når den benyttes på en USB2-port. Kvaliteten af scanningerne
er fortrinlig - både ved scanning af fotos, dokumenter og negativer. Med den
medfølgende software Adobe Photoshop Elements kan du gemme et scan i flere
formater, bl.a. PDF.

Jeg har gennem det sidste halve år set flere (også udenlandske) tests af
denne scanner - og den er har hver gang fået topkarakterer. Denne scanner
kan anbefales.