harddisk problem S.M.A.R.T fejl spin up re~
Fra : danni plougmann

Dato : 17-12-02 17:05

min mors harddisk synger måske på sidste vers eller hvad??

når man starter computeren op så kommer der en smart warning som siger at
man skal skifte disken og tage backup hurtigst muligt F1 for resume!!

duisken køre upoklageligt endnu

programmet dtemp siger at det er spin up retry count det er galt med
treshold ligger på 223 og disken value ligger på 216.

hvad er spin up retry count i harddisken er det motoren, læsehovederne,
eller
lejerne der er ved at stå af.

disken er en ældre maxtor 6 gb.

/mvh danni plougmann

Fra : Martin Østerberg

Dato : 17-12-02 19:52

On Tue, 17 Dec 2002 17:04:57 +0100 skrev "danni plougmann"
<danni.plougmann@tdcadsl.dk> .

> [...]
>treshold ligger på 223 og disken value ligger på 216.
>
>hvad er spin up retry count i harddisken er det motoren, læsehovederne,

Yep, den disk er ved at have set sine bedste dage. Det ville være klogt at tage
en backup af de vigtigste ting, og er din mor træt af at se popup'en kan
S.M.A.R.T. givetvis slås fra i BIOS, men din mor skal vide at hun 'lever på lånt
tid'.

Og kan du så eller have en god jul, og give din mor en ny disk i julegave !

VH Martin (rød gruppe)