Antallet af records i rs
Fra : Mads Uggerby

Dato : 17-12-02 16:17

Hej !
Hvordan får man antallet af records i en rs ?

Mvh. Mads.

Fra : Mark S. Rasmussen

Dato : 17-12-02 19:49

> Hej !
> Hvordan får man antallet af records i en rs ?

rs.RecordCount (husk at opret det som
Server.CreateObject("ADODB.RecordSet"), og ikke som Set rs = Conn.Execute())

Mvh Mark
--
www.improve.dk

Fra : Jakob Andersen

Dato : 18-12-02 00:56

"Mark S. Rasmussen" <mark@tv.dk> wrote
> rs.RecordCount (husk at opret det som
> Server.CreateObject("ADODB.RecordSet"), og ikke som Set rs =
Conn.Execute())

Adgangen til RecordCount egenskaben har ikke noget at gøre med om Recodset
objektet oprettes explicit, det kommer an på cursortypen.

--
Jakob Andersen

Fra : Mark S. Rasmussen

Dato : 18-12-02 18:23

> Adgangen til RecordCount egenskaben har ikke noget at gøre med om Recodset
> objektet oprettes explicit, det kommer an på cursortypen.

Og såvidt jeg husker tillader standard cursoren ikke adgang til
..RecordCount, derfor bliver man nødt til at bruge server.CreateObject
således at man selv kan definere sin cursortype. Eller også husker jeg
forkert :)

Mvh Mark
--
www.improve.dk