Erfaring med wannafind og GDlib
Fra : Ole Moe

Dato : 17-12-02 15:08

Hej NG

Jeg har oprettet et galleri hos Wannafind, men kan ikke oprette
thumbnails udfra billeder jeg oploader.

Er der nogen af jer der har lignende erfaringer eller måske
ligefrem kunne komme i tanke om en løsning?

Ole

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Sinkbæk

Dato : 17-12-02 15:15

Ole Moe skrev:
> Jeg har oprettet et galleri hos Wannafind, men kan ikke oprette
> thumbnails udfra billeder jeg oploader.

Hvilken fejlmeddelelse får du?
Vi må have noget kode på bordet for at kunne hjælpe

--
God Jul og godt Nytår
Med venlig hilsen

Fra : Ole Moe

Dato : 17-12-02 15:48

Sinkbæk wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:
<snip> Hvilken fejlmeddelelse får du? <snap, snude>

Warning: imagejpeg: unable to open
'./../data/thumbnails/4/bold_vinger.jpg' for writing in
/web/www.snubleweb.dk/www/galleri/includes/image_utils.php on line
79

Jeg oploader det også kan jeg ikke oprette mit thumbnail.
Jeg er sikker på at jeg har givet tilladelse til at skrive i mappen
4.

Det virker fint på min lokale test maskine. Kan det have noget at
gøre med safe mode?

Fra : Ole Moe

Dato : 17-12-02 15:50

Eller også har det noget at gøre med at jeg netop ikke har givet
skrivetilladelse.

Satans... Skal nok huske det til næste gang.

Fra : Dan Molberg

Dato : 17-12-02 15:19

"Ole Moe" <ojo@ofir.dk> wrote in message news:atnb4p$btt$1@sunsite.dk...
> [...]
> thumbnails udfra billeder jeg oploader.
>
> Er der nogen af jer der har lignende erfaringer eller måske
> ligefrem kunne komme i tanke om en løsning?
http://beyond.repair.dk/ ligger på Wannafind, der er et galleri der virker,
kig i PHP menu'en sovsen ligger til download.

Fra : Ole Moe

Dato : 17-12-02 16:09

Nu lykkedes det at få thumbnail-delen til at virke.
Så opstod dette problem.
Kort og godt - Hvad er mit problem?

Warning: SAFE MODE Restriction in effect. The script whose uid is
934 is not allowed to access
/web/www.snubleweb.dk/www/galleri/data/media/6 owned by uid 596
in /web/www.snubleweb.dk/www/galleri/admin/admin_functions.php on
line 111

/web/www.snubleweb.dk/www/galleri/data/thumbnails/6 owned by uid
596 in
/web/www.snubleweb.dk/www/galleri/admin/admin_functions.php on
line 155
Fejl ved tilføjelse af billede: Julefrokost (DSCF0001.JPG)

På forhånd tak

Fra : Sinkbæk

Dato : 17-12-02 16:58

Ole Moe skrev:
> [...]
> line 111
>
> Warning: SAFE MODE Restriction in effect. The script whose uid is

Hvad står der så på linie 111 og 155?

--
God Jul og godt Nytår
Med venlig hilsen

Fra : Ole Moe

Dato : 17-12-02 17:51

Sinkbæk wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:
> Hvad står der så på linie 111 og 155?

if (file_exists($image_src."/".$image_media_file)) {
$file_extension = get_file_extension($image_media_file);
$file_name = get_file_name($image_media_file);

$n = 2;
$copy = "";
while
(file_exists($image_dest."/".$file_name.$copy.".".$file_extension)) {
$copy = "_".$n;
$n++;
}
$new_file = $file_name.$copy.".".$file_extension;
111-> $ok = copy($image_src."/".$image_media_file,
$image_dest."/".$new_file);
$image_media_file = $new_file;
}

function copy_thumbnail($image_media_file, $image_thumb_file,
$from_cat = 0, $to_cat = 0) {
if (is_remote($image_thumb_file)) {
return $image_thumb_file;
}

$thumb_src = ($from_cat != -1) ? THUMB_PATH.(($from_cat != 0) ?
"/".$from_cat : "") : THUMB_TEMP_PATH;
$thumb_dest = ($to_cat != -1) ? THUMB_PATH.(($to_cat != 0) ?
"/".$to_cat : "") : THUMB_TEMP_PATH;
$thumb_src_file = $thumb_src."/".$image_thumb_file;

if ($image_thumb_file != "" &&
file_exists($thumb_src."/".$image_thumb_file)) {
$thumb_extension = get_file_extension($image_thumb_file);
$new_thumb =
get_file_name($image_media_file).".".$thumb_extension;

if (file_exists($thumb_dest."/".$new_thumb)) {
unlink($thumb_dest."/".$new_thumb);
}
155 ->$ok = copy($thumb_src."/".$image_thumb_file,
$thumb_dest."/".$new_thumb);
if ($ok) {
@unlink($thumb_src_file);
@chmod($thumb_dest."/".$new_thumb, CHMOD_FILES);
$image_thumb_file = $new_thumb;
}
}
return $image_thumb_file;
}

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 18-12-02 13:05

Ole Moe wrote:
> [...]
> Så opstod dette problem.
> Kort og godt - Hvad er mit problem?
>
> Warning: SAFE MODE Restriction in effect. The script whose uid is

har du - via ftp - gjort både billedet og biblioteket skrivbart - 777?

Den brokker sig jo over at scriptet har et andet userid end det billede
som skal skrives...

mvh

Jesper Brunholm

--
H.C. Andersen-Centret med nyt design: <http://www.andersen.sdu.dk/>
Phønix - dansk folk-musik fra unge musikere - <http://www.phonixfolk.dk/>

Fra : Ole Moe

Dato : 18-12-02 18:27

Jesper Brunholm wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:
> [...]
>
> har du - via ftp - gjort både billedet og biblioteket skrivbart - 777?
>
> Den brokker sig jo over at scriptet har et andet userid end det billede

Nej, ikke helt, var selv inde på noget af det samme. mappen har chmod 777,
mens billedet er 666. Hos wannafind er det ikke muligt at gøre filer
eksekverbare, men det skulle vel heller ikke være det? - eller hvad?

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 18-12-02 22:41

Ole Moe wrote:

> Nej, ikke helt, var selv inde på noget af det samme. mappen har chmod 777,
> mens billedet er 666. Hos wannafind er det ikke muligt at gøre filer
> eksekverbare, men det skulle vel heller ikke være det? - eller hvad?

Ehm - nej - hvis bare man kan skrive til den burde det jo være godt.

Det ligner bare til forveksling den fejl jeg fik da jeg prøvede på at
skrive til en fil som ikke var gjort skrivbar - på en safe-mode server

mvh

Jesper Brunholm