"Data Source=db\fil.mdb;" - Hvor skal data~
Fra : !Gugge!

Dato : 17-12-02 12:32

Jeg skriver til en database, og det virker fint når jeg specificere stien
til mdb filen..(Access database) som fx c:\databaser

Dim connecting
connecting = "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;" & _
"Data Source=C.\databaser\fil.mdb;" & _
"Persist Security Info=False"

Men når nu jeg ligger mine filer up på serveren i mit Webhotel. SÅ går det
jo galt da mine fil.mdb ligger et andet sted fx i samme folde som index.asp
og de andre filer.

Eller fx hvis jeg gerne vil have en mappe på serveren -> db..

connecting = "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;" & _
"Data Source=db\fil.mdb;" & _
"Persist Security Info=False"

Explorere sige fejl: "C:\WINDOWS\SYSTEM32\db\login.mdb, da den lede i denne
mappe..

Hvordan skriver jeg det så alle kan forstå det ??

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 17-12-02 12:41

!Gugge! skrev:

> Men når nu jeg ligger mine filer up på serveren i mit
> Webhotel. SÅ går det jo galt da mine fil.mdb ligger et andet
> sted fx i samme folde som index.asp og de andre filer.

Brug Server.Mappath("db\fil.mdb")
--
Jens Gyldenkærne Clausen
MF (medlem af FIDUSO - www.fiduso.dk)

Fra : !Gugge!

Dato : 17-12-02 14:51

> Brug Server.Mappath("db\fil.mdb")

Der er jeg meget ked af, men det virker ikke helt efter hensigten.

<%
Dim connecting
connecting = "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;" & _
"Server.Mappath("db\login.mdb");" & _
"Persist Security Info=False"
%>

Jeg får følgende fejl type:
Fejltype:
Der opstod en Microsoft VBScript-kompileringsfejl (0x800A0401)
Slut på sætning var ventet
/gugge/connecting.asp, line 5, column 17
"Server.Mappath("db\login.mdb");" & _

Hvad menes der med slut på sætningen.
der kommer jo en sætning bagefter -> Persist.....

Gugge

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 17-12-02 15:03

!Gugge! skrev:

> Der er jeg meget ked af, men det virker ikke helt efter
> hensigten.

Server.Mappath er en asp-funktion. Den skal ikke i anførselstegn.

connecting = "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;" & _
Server.Mappath("db\login.mdb") & _
";Persist Security Info=False"

Hvis det ikke virker helt efter hensigten, så prøv at udskrive
værdien af Server.Mappath på en testside.