Lokal netværk
Fra : RN Lokal TV

Dato : 17-12-02 10:15

Hej NG'ere
Jeg ved ej om jeg har sendt dette indlæg for en time siden - kan ej se det
er komme frem.

Jeg har et lokaltnetværk imellem en win 98 (fat32) og en XP Home (Ntsf).
Jeg har overført min datafiler primært billeder fra 98 til XP. Efterflg.
reetableret 98 maskinen og kopieret filerne tilbage. Når jeg prøver at åbne
et billede går PC'eren ned. Kan det have noget med de to forskellige
filformater at gøre

mvh
RN Lokal-Tv
Flemming Løvenhardt

Fra : Jens Bruun

Dato : 18-12-02 11:02

"RN Lokal TV" <redaktionen@rnlokaltv.dk> wrote in message

> Jeg ved ej om jeg har sendt dette indlæg for en time siden - kan ej
> se det er komme frem.

Har du spist svampe? Hvordan forventer du at se et indlæg en time efter
du ikke har skrevet og sendt det endnu?

Nej.

--
-Jens B.

Fra : jens

Dato : 18-12-02 12:01

--
mvh jens
> "RN Lokal TV" <redaktionen@rnlokaltv.dk> wrote in message

> Har du spist svampe? Hvordan forventer du at se et indlæg en time efter
> du ikke har skrevet og sendt det endnu?

> Nej.

hvad så da Jens Bruun
hvis du ved det ikke er det, hvad kan det så være, dit svar er jo ubrugeligt
hvis man skal videre.

jeg har iøvrigt set spøgsmålet før, men det kan da være fra en anden
spørger. (det var det nu ikke) så måske skulle du prøve at bruge sukker i
kaffen, det gør jeg.

jvnf indlægget fra samme bruger af 17.12.02 8:37 i denne gruppe

istedet for at overfalde en sagesløs begynder ville lidt velvilje da være
rart, men mange "drevne" på disse grupper ejer åbenbart retten til at
bestemme hvor der må svares på hvad og hvem der må spørge hvor.
hvis du mener et spørgsmål er ot kan du jo undlade at svare og ignorere
vedkommende, du behøver da ikke slå vedkommende oven i hovedet.
(der er udmærkede grupper til det formål, men det hjælper ikke at skælde mig
ud der, da jeg ikke følger dem)
brug gerne direkte svar men brug isåfald "irettesætelse" i emnet ellers
lander du i mit til formålet indkøbte arkiv under bordet. og brug venligst
ikke store bogstaver da jeg har surround sound på.

men nu har du egentlig optaget plads nok i denne tråd så derfor henvender
jeg mig til en jeg måske kan hjælpe da det er det jeg er her for, og det er
det jeg håber at få hvis jeg selv har et spørgsmål, som jeg selvfølgelig vil
stille i den for mig at se rigtige gruppe, som jeg så sætter briller på så
der ikke er en erfaren bruger der svarer forgæves.
man skulle jo nødigt fornærme nogen. (af de erfarne).

jeg ved endvidere det ikke hjælper at svare i gruppen da lokal stationens
mailfilter ikke er sat alt for smart op, men det er en anden historie, og
derfor vil man nok se flere indlæg af samme bruger.
jeg vil derfor ulejlige mig med at forsøge at kontakte vedkommende på anden
vis da jeg gerne vil hjælpe, og har god tid, men sådan er det selvfølgeligt
ikke for alle. og så kan jeg jo hjælpe Hr Bruun til, ikke at se et lignende
spørgsmål fra dèn bruger i denne gruppe

og jeg sender dette indlæg med cc til Hr Bruun så han ikke kan undgå at
bemærke det, da jeg et par gange har konstatere at erfarne brugere enten
ikke læser hvad der kommer efter deres brok eller ikke gider reagere på det.
(eller ikke kan huske hvad der kom efter Hr Bjarke)
det kan godt være jeg bruger grupen(erne) forkert, men isåfald er det fordi
jeg selv ikke er så erfaren som andre, og den dag jeg ikke har tid eller
lyst til at hjælpe nogen ad denne vej, holder jeg så op med at abonnere på
den aktuelle gruppe.

nu håber jeg ikke mit indlæg er blevet så langt at det ikke bliver læst for
det synes jeg ville være lidt trist (specielt for en del nye brugere)

min pointe er at nye med sikkerhed finder ud af hvad der er den rigtige
gruppe at spørge i med tidens hjælp, det behøver en erfaren slet ikke spilde
sin tid på at fortælle. og en hentydning til svampe eller andet
nydelsemiddel vel altid er ot hvilket en erfaren burde vide.
det kan godt være der er uskrevne regler på usenet, men det er der
såsandelig også i Emma Gad`s lille bog om god/korrekt opførsel i
almindelighed.

Ps: det hjælper ikke bare at skrive plonk eller fut, for det har jeg endnu
ikke med sikkerhed fundet ud af hvad nøjagtigt betyder

mvh Jens

Fra : Søren L. Petersen

Dato : 18-12-02 13:24

Jeg giver dig fuldstændig ret Jens. Her er for mange der giver et for
dårligt svar.
Man fristes til at tro, at der er mange jyder herinde, for de plejer gerne
at svare i enkelt stavelser.
Jeg syntes at man skal give en god forklaring til den der har problemer.
Hvis man ikke har et brugbart svar, så bør man undlade at svare. - Men det
er som om der er en del som kun har denne mulighed for kontakt til
omverdenen, og den bliver så mange gange brugt negativt.
Så vis dig fra din venlige side eller gem dig langt bort.
Ønsk dig en god tone i julegave og hav' det nytårsfortsæt, at bruge den hver
gang.

Jeg håber alligevel at I alle må få en god og glædelig jul samt et godt
nytår!

Søren

Fra : jens

Dato : 18-12-02 14:09

"Søren L. Petersen" <severino@petersen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg giver dig fuldstændig ret Jens. Her er for mange der giver et for
> dårligt svar.
> Man fristes til at tro, at der er mange jyder herinde, for de plejer gerne
> at svare i enkelt stavelser.

hovhov a æ jye do

> Jeg syntes at man skal give en god forklaring til den der har problemer.

ja

> [...]
> Så vis dig fra din venlige side eller gem dig langt bort.
> Ønsk dig en god tone i julegave og hav' det nytårsfortsæt, at bruge den

eller som et sted at hælde galde ud, hvor man ovenikøbet kan bruge en
hotmail konto så man ikke lige kan se hvor man hører hjemme,
og jeg gad i Hr Bruun`s tilfælde ikke sætte mig ind idet da det for min sag
var irrelevant.

> Jeg håber alligevel at I alle må få en god og glædelig jul samt et godt
> nytår!

i lige måde da
mvh jens

Fra : Jens Bruun

Dato : 18-12-02 15:00

"jens" <mkg2@jellingnet.dk> wrote in message

> eller som et sted at hælde galde ud,

Hvilken galde snakker du om?

> hvor man ovenikøbet kan bruge en
> hotmail konto så man ikke lige kan se hvor man hører hjemme,
> og jeg gad i Hr Bruun`s tilfælde ikke sætte mig ind idet da det for
> min sag var irrelevant.

Hvad er det, du gerne vil vide om mig?

--
-Jens B.

Fra : jens

Dato : 18-12-02 15:34

hvis du endnu ikke har læst mit forholdvis lange indlæg, kan det da
anbefales, så vi begge ved hvad der hentydes til ved forskellige
lejligheder, og det gælder også mit forrige indlæg idenne tråd
jeg tillader mig at flytte dette afsnit til toppen af mit indlæg da det
måske ellers bliver overset.

> "jens" <mkg2@jellingnet.dk> wrote in message

> Hvilken galde snakker du om?

> Hvad er det, du gerne vil vide om mig?

det kommenterede var ikke møntet på dig specielt, det var en generel
opfattelse af mange "erfarne`s" måde at reagere på indlæg som de i
princippet bare kunne lade ligge.

men det foregående indlæg fra min side var affødt af det, på det tidspunkt
aktuelle indlæg fra din side.
kommenter det hvis der er noget du ikke forstår, eller gerne vil have
uddybet nærmere.

dette er en fri gruppe, hvor alle har lige ret til at være, eller kan lade
være hvis de ikke har tid eller lyst til at hjælpe eller bruge dette forum
til at løse eventuelle problemer/spørgsmål som de måtte have.
Danmark er et frit land jo.

jeg har ingen interesse i at vide noget om nogen, medmindre det har
indflydelse på den løsning til et problem som jeg eventuelt måtte foreslå,
og så skal jeg nok spørge vedkommende direkte, og de kan så undlade at
udlevere oplysninger de ikke vil af med, så får de måske bare et andet
løsningsforslag, men jeg hjælper i den udstrækning jeg kan.

men som du ser kan man alene udfra min mail adresse aflede hvor jeg er fra.
og det tør jeg godt stå ved (i denne gruppe)
at man så i andre grupper finder en hotmail konto mere brugbar er en helt
anden diskusion som det ikke er nødvendigt at indlede her.

jeg ved godt at nogen måske er ret træt af mig, og jeg derfor måske ligger i
et killfilter, andre følger måske mine skriblerier i det skjulte, som en
anden seriebogs forfatter, ingen af delene berører min sjælefred, udfra den
betragtning at ikke engang gud kunne vinde alles hjerter.
sådan er livet bare.

hvis du vil fortsætte denne diskusion om mine meninger og hvad jeg kan
tillade mig, bedes du henlede min opmærsomhed på en rellevant gruppe, da det
ikke hører hjemme i denne gruppe. så ny er jeg trods alt ikke længere.

mvh jens

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 18-12-02 23:41

"jens" <mkg2@jellingnet.dk> wrote:

>det kommenterede var ikke møntet på dig specielt, det var en generel
>opfattelse af mange "erfarne`s" måde at reagere på indlæg som de i
>princippet bare kunne lade ligge.

Det er den tilbagevendende diskussion om justering af hvad man kan
forvente af et åbent debatforum som usenet og almindelig god
debatteknik.

Man når rigtig langt med flg. to retningslinier:

1) Vær glad for de svar du får. Hvis ikke svarene er gode nok er det
sikkert fordi spørgsmålet var for dårligt formuleret.

2) Hvis du ikke kan eller vil hjælpe spørgeren så lad være med at
svare.

Mere om god debatteknik på usenet findes nedenfor.

http://www.usenet.dk/netikette/udvdebatteknik.html

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : jens

Dato : 19-12-02 00:25

"Lars Kim Lund" <lkl@fabel.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> svare.
>
> Mere om god debatteknik på usenet findes nedenfor.

klip
..
jeg kan kun være enig.

mvh jens

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 18-12-02 16:08

On Wed, 18 Dec 2002 13:23:53 +0100, "Søren L. Petersen"
<severino@petersen.tdcadsl.dk> wrote:

> Jeg giver dig fuldstændig ret Jens. Her er for mange der giver
> et for dårligt svar.

Du kan ikke have været her længe. Jeg synes, man ofte får ganske
fremragende svar i de to netværksgrupper.

Men det er da rigtigt, at hvis man forventer gratis support, uden
selv at vise, at man har sat sig bare basalt ind i tingene og
gjort en lille smule for at finde ud af, hvad der foregår (fx.
med en Google-søgning), så kan man opleve, at der er brugt lige
så meget tid på svaret, som man selv brugte på spørgsmålet. Det
bør ikke overraske.

> Man fristes til at tro, at der er mange jyder herinde, for de
> plejer gerne at svare i enkelt stavelser.

Jow jow.

-A

Fra : jens

Dato : 18-12-02 16:30

> Du kan ikke have været her længe. Jeg synes, man ofte får ganske
> fremragende svar i de to netværksgrupper.

det har du fuldstændig ret i, lang, langt det fleste svar er gode og
brugbare, men det ved en begynder ikke, han oplever kun at få skæld ud ret
tit. og får måske dermed en forkert opfattelse af dette udmærkede forum

> [...]
> med en Google-søgning), så kan man opleve, at der er brugt lige
> så meget tid på svaret, som man selv brugte på spørgsmålet. Det

det er jo netop det.
hvad er at sætte sig ordentligt ind i tingene,
jeg kender til et eksempel fra fornylig hvor en person fik det svar at det
skulle man ikke rode med hvis man ikke havde mindst et par års erfaring, og
helt uvidende var han altså ikke.
en tilsyneladende uvidenhed kan jo skyldes besvær med at finde de "rigtige"
benævnelser og forkortelser, da især i en gruppe med emner hvori edb indgår.

> Jow jow.

a må så vær en speciel tefælle

desuden kan et svar jo være netop det søgeresultat som mange ikke selv kan
finde ud af, men som de så lærer efterhånden.

mvh jens

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 18-12-02 17:47

>a må så vær en speciel tefælle

Asbjørn er vist nok en værre kjøvenhavnerbandit. Jeg var tilgengæld
ikke klar over at der lå en skabsjyde gemt i ham. Sådan bliver man jo
overrasket af og til.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : jens

Dato : 18-12-02 18:15

> Asbjørn er vist nok en værre kjøvenhavnerbandit. Jeg var tilgengæld
> ikke klar over at der lå en skabsjyde gemt i ham. Sådan bliver man jo
> overrasket af og til.

jaja men han har så ganske ret i sin konklusion

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 19-12-02 08:45

On Wed, 18 Dec 2002 17:47:08 +0100, Lars Kim Lund <lkl@fabel.dk>
wrote:

> Asbjørn er vist nok en værre kjøvenhavnerbandit.

DS snude F.

> Jeg var tilgengæld ikke klar over at der lå en skabsjyde gemt
> i ham. Sådan bliver man jo overrasket af og til.

Jyder er sjove.

-A
PS: FUT

Fra : Arne Keller

Dato : 18-12-02 17:19

On Wed, 18 Dec 2002 13:23:53 +0100, "Søren L. Petersen"
<severino@petersen.tdcadsl.dk> wrote:

>Jeg giver dig fuldstændig ret Jens. Her er for mange der giver et for
>dårligt svar.

Jo.

>Man fristes til at tro, at der er mange jyder herinde, for de plejer gerne
>at svare i enkelt stavelser.

Jo.

> [...]

Jo.

>Ønsk dig en god tone i julegave og hav' det nytårsfortsæt, at bruge den hver

Jo.

>Jeg håber alligevel at I alle må få en god og glædelig jul samt et godt
>nytår!

Jamen tak i lige måde.

Jyden kunne ikke lade være

--
Arne Keller
Jeg udtaler mig, på usenet, alene på egne vegne.

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 18-12-02 13:24

RN Lokal TV wrote:
> [...]
> reetableret 98 maskinen og kopieret filerne tilbage. Når jeg prøver at åbne
> et billede går PC'eren ned. Kan det have noget med de to forskellige

Nej.
W98 kan som udgangspunkt ikke umiddelbart se at der er tale et NTFS i
den "anden ende" og vice versa, så lang tid der er netværk imellem.
Det er ikke to forskellige filformater; filerne skulle ikke blive
ændret, set fra et programs side, ved at ligge på et andet filsystem.
Du kan sammenligne det med en deling soldater; hvad enten de står i en
eller to kolonner vil det stadig være de samme soldater (tror jeg nok;
har ikke været "inde" .

Kan du åbne de samme filer på din XP?
Hvis du kan, kan du efterfølgende prøve at flytte en fil på en diskette
over på din W98 og se om problemet består (hvilket jeg kan forestille
mig at det gør). Hvis det gør, er det måske ikke netværkets skyld, hvis
du kan åbne filen på din XP.

--
Mvh. / Best regards,
Steen Suder      <http://www.suder.dk/>