ADSL til lejlighed uden telefonstik. Vil i~
Fra : Søren R

Dato : 17-12-02 09:51

Hej

Jeg står i den situation, at jeg har en lejlighed, hvori der ikke
findes telefonstik. Resten af opgangen, har naturligvis
fastnettelefoner, men af en eller anden grund, fik de tidligere ejere
aldrig lagt det ind i deres lejlighed.

Derfor vil jeg gerne høre om det er muligt for mig at få ADSL. Det er
det jo, men samtidig vil jeg nemlig IKKE have et tlf. abonnement, da
jeg har min mobil, og det er rigeligt.

Nogen gode ideer, eller skal jeg bare glemme det med det samme?
--
Søren R
Hader DU en reklame? - www.hadereklamer.dk

Fra : Søren Blom

Dato : 17-12-02 10:00

"Søren R" <reinewald_noway_@hotmail.com> skrev

> Derfor vil jeg gerne høre om det er muligt for mig at få ADSL. Det er
> det jo, men samtidig vil jeg nemlig IKKE have et tlf. abonnement,

Du bliver nød til at have telefonstik i din lejlighed for at få ADSL. Har du
prøvet at ringe til TDC for at høre hvad det koster at få etableret et
telefon stik i lejligheden UDEN nummer til?

--
Søren Blom
soren@blom.dk

Fra : Harder

Dato : 17-12-02 10:11

"Søren R" <reinewald_noway_@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Derfor vil jeg gerne høre om det er muligt for mig at få ADSL. Det er
> det jo, men samtidig vil jeg nemlig IKKE have et tlf. abonnement, da

Tiscali er en mulig løsning men det koster nok at få en linie lagt ind
der skulle vist også være et andet selskab der kan?

Mvh. Henrik

Fra : Søren R

Dato : 17-12-02 10:28

On Tue, 17 Dec 2002 10:10:44 +0100, "Harder" <howdi@worldonline.dk>
wrote:

>Tiscali er en mulig løsning men det koster nok at få en linie lagt ind
>der skulle vist også være et andet selskab der kan?

Efter at have læst lidt i denne gruppe, er jeg ikke helt tryg ved at
skulle vælge Tiscali må jeg sige

Men jeg må prøve et af de andre selskaber.

Fra : Harder

Dato : 17-12-02 10:45

> Efter at have læst lidt i denne gruppe, er jeg ikke helt tryg ved at
> skulle vælge Tiscali må jeg sige

Forståligt Har dem selv (Efter det nye system køre det sku`ikke helt på
toppen ½ år nu)
men har ikke selv haft nævneværdig problemer.

> Men jeg må prøve et af de andre selskaber.

Cyber City? Sonofon(Fwa)

Mvh Henrik

Fra : Niels Elgaard Larsen

Dato : 17-12-02 13:20

Jeg bestilte en Tiscali forbindelse uden at have et fastnettelefon.
Oprettelsen kostede ikke noget. Det var fordi de kørte med et tilbud, hvor
oprettelse var gratis, men det har jo ikke noget at gøre med om man har
telefon i forvejen.

SR> Efter at have læst lidt i denne gruppe, er jeg ikke helt tryg ved at
SR> skulle vælge Tiscali må jeg sige

Så prøv Cybercity.

Men vi har haft Tiscali i 1.5 år og det har kørt næsten perfekt.
Men vi har heller ikke haft brug for deres kundeservice og vi kører selv post-,
www-servere osv, så vi har kun brugt for ren IP-traffik.

--
Niels Elgaard Larsen
email: elgaard@diku.dk <URL:http://www.agol.dk/elgaard>

Fra : Søren R

Dato : 17-12-02 10:16

On Tue, 17 Dec 2002 09:50:48 +0100, Søren R
<reinewald_noway_@hotmail.com> wrote:

> [...]
>jeg har min mobil, og det er rigeligt.
>
>Nogen gode ideer, eller skal jeg bare glemme det med det samme?

HAHAHA

950 for oprettelse (Fair nok)
350,- i kvartalet for "en bærelinje, uden mulighed for tlf."
350,- i kvartalet for en telefonlinje

x for ADSL abonnement.

God ide med sådan en bærelinje. Det er sgu alle pengene værd

Fra : Kasper

Dato : 17-12-02 12:17

On Tue, 17 Dec 2002 10:16:08 +0100, Søren R
<reinewald_noway_@hotmail.com> wrote:

Skal det absolut være adsl, hvad med f.eks. webspeed. Det kræver godt
nok at du har kabel tv, men det skirver du intet om - det er forresten
også billigere end adsl.

Fra : Søren R

Dato : 17-12-02 12:35

On Tue, 17 Dec 2002 12:16:51 +0100, Kasper <knl@oncable.dk> wrote:

>Skal det absolut være adsl, hvad med f.eks. webspeed. Det kræver godt
>nok at du har kabel tv, men det skirver du intet om - det er forresten
>også billigere end adsl.

Jeg har allerede Stofanet, men jeg er ikke helt tilfreds. Det går tit
ned i kortere tid, og jeg har på det seneste oplevet en del packet
loss, til adskillige server i både ind og udland.

Derfor vil jeg gerne over på noget lidt mere stabilt, som jeg naivt
tror ADSL er

Har haft Boomtown ADSL på en anden bopæl for 1 års tid siden, og det
kørte upåklageligt.

Fra : Emil

Dato : 18-12-02 20:15

Søren R <reinewald_noway_@hotmail.com> wrote in

> 950 for oprettelse (Fair nok)
> 350,- i kvartalet for "en bærelinje, uden mulighed for tlf."
> 350,- i kvartalet for en telefonlinje

Er en bærer linje også nødventig hvis man vælger Cybercity, skal de ikke
bare ha en stump kobberlinje at arbejde med?

--
*/Emil

Fra : Søren R

Dato : 19-12-02 09:36

On Wed, 18 Dec 2002 19:15:09 +0000 (UTC), Emil <emil@spam.trap> wrote:

>Søren R <reinewald_noway_@hotmail.com> wrote in

>Er en bærer linje også nødventig hvis man vælger Cybercity, skal de ikke
>bare ha en stump kobberlinje at arbejde med?

Har nu snakket med dem, og det lød ikke til at de skulle have sådan en
bærelinje, så det ender nok med at jeg vælger dem.

Tak for hjælpen.

Fra : Lasse Jarlskov

Dato : 17-12-02 11:46

On Tue, 17 Dec 2002 09:50:48 +0100, Søren R
<reinewald_noway_@hotmail.com> wrote:

>Derfor vil jeg gerne høre om det er muligt for mig at få ADSL. Det er
>det jo, men samtidig vil jeg nemlig IKKE have et tlf. abonnement

Cybercity og Tiscali leverer begge ADSL uden telefoni.
Hvis det er muligt umiddelbart at føre kobber ind i din lejlighed uden
at det tager urimeligt lang tid, så skulle de nok kunne levere.

/Jarlskov