proftpd
Fra : Kasper

Dato : 17-12-02 09:23

Hej ng.
Har installeret subj. og den virker også fint - men. Den laver selv en
bruger der hedder ftp med en false shell osv. men jeg kan ikke finde
ud af hved det er for en mappe jeg kommer ind i når jeg logger ind via
ftp. Jeg kommer bare ind i en mappe der hedder pub, men der er intet i
den - hvor på systemet ligger den, den kunne jo være meget rart hvos
jeg kunne ligge nogle ting i den.

/Kasper

Fra : Jan Larsen

Dato : 17-12-02 09:26

Jeg kommer bare ind i en mappe der hedder pub, men der er intet i
> den - hvor på systemet ligger den, den kunne jo være meget rart hvos
> jeg kunne ligge nogle ting i den.

Prøv og kig i /etc/proftpd.conf

Mvh Jan

Fra : Bruun

Dato : 06-01-03 15:02

Hejsa,
"Kasper" <knl@oncable.dk> wrote in message
> [...]
> ftp. Jeg kommer bare ind i en mappe der hedder pub, men der er intet i
> den - hvor på systemet ligger den, den kunne jo være meget rart hvos

Hvilken OS?

I din proftpd.conf fil kan du læse dig frem til standard konfigurationen på
din FTP-server.

Oprettelse af anden bruger til FTP serveren, sker gennem din linux/unix.
Husk at tilføje brugeren i proftpd.conf filen bagefter.

Opret evt. en seperat mappe til brugeren.

læs mere på www.proftpd.org der er nogle eksempler mm.

Mvh Kim Bruun