FEJLMEDDELELSE: could not allocate space f~
Fra : Torben Philippsen

Dato : 17-12-02 08:25

Hej newsgroup!

På min sql-server7.0 får jeg følgende fejl, når jeg prøver at oprette en ny
post:

Error message: [Microsoft][ODBC SQL Server Driver][SQL Server]Could not
allocate space for object 'nykunde' in database 'databse1' because the
'PRIMARY' filegroup is full. ErrNum: 1105 State: 42000 SQLResult: SQL_ERROR
Caused by user: PBE Program version: 5.1.28 (5. november 2002 12:51)
Operating System: Windows NT version: 5.0 Build: 2195 Program trace:

Umiddelbart skulle man jo tro, at det var et pladsproblem og det kan da også
godt være, men det undrer mig bare, da databasen jo er sat op til at vokse
automatisk.
Er der nogen som er lidt klogere end mig?

M.v.h.
Torben Philippsen

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 17-12-02 10:29

Torben Philippsen skrev:

> Umiddelbart skulle man jo tro, at det var et pladsproblem og
> det kan da også godt være, men det undrer mig bare, da
> databasen jo er sat op til at vokse automatisk.
> Er der nogen som er lidt klogere end mig?

Jeg ville gætte på at harddisken er fuld. Har du tjekket det (der
hvor din database ligger, forstås).
--
Jens Gyldenkærne Clausen
MF (medlem af FIDUSO - www.fiduso.dk)