Ejere af Adaptec DuoConnect søges.
Fra : Madsen

Dato : 16-12-02 22:03

Hej,

Er der nogen i dette forum som sidder med et Adaptec DuoConnect
USB2/Firewire indstikskort (AUA-3121) installeret under WinXP?

Madsen.

Fra : Martin K

Dato : 17-12-02 09:13

Madsen wrote:
> Hej,

Hej Madsen

> Er der nogen i dette forum som sidder med et Adaptec DuoConnect
> USB2/Firewire indstikskort (AUA-3121) installeret under WinXP?

Jeps... jeg har sådan eet. 2 korts funktionalitet i kun eet kort
Det virker skide godt, selvom der var lidt problemer med at få USB2 delen
til at virke under WinXP Pro DK Student License.

--
Martin K

Fra : Madsen

Dato : 17-12-02 12:17

Martin K skrev:

> Der står bare '1394-netværkskort' hos mig, men det er jo det
> samme.

Ja, min WinXP er engelsk så det er nok derfor at det hedder Net
Adapter hos mig i stedet.

> Jeg er sådan set også lidt lige glad, bare det virker

Det er selvfølgelig rigtigt. Jeg har det bare sjældent godt med
enheder som ikke giver sig ud for det de i virkeligheden er.
Hvem ved hvilke bivirkninger det kan give at der ligger et ekstra
netkort inde i Enhedshåndtering? Godt nok har jeg endnu ikke oplevet
det helt vilde, lige bortset fra at jeg tog mig en skriger da jeg
opdagede en ekstra opkaldsforbindelse her den anden dag. Troede lige
et kort øjeblik at det var en af de her lumske opkaldsforbindelser
til udlandet, men heldigvis ikke.

Faktisk så havde jeg ikke opdaget netkortet under installationen af
DuoConnect for en 14 dages tid siden. Det var rent tilfældigt at jeg
opdagede forbindelsen nede i Start > Settings > Network Connections.

Tak for hjælpen.

Madsen.

Fra : Martin K

Dato : 17-12-02 12:39

Madsen wrote:
> Det er selvfølgelig rigtigt. Jeg har det bare sjældent godt med
> enheder som ikke giver sig ud for det de i virkeligheden er.

Det kan der selvfølgelig være noget lunsk ved

> [...]
> opdagede en ekstra opkaldsforbindelse her den anden dag. Troede lige
> et kort øjeblik at det var en af de her lumske opkaldsforbindelser

Ja, man skal jo være på vagt over for sådan noget snask. Ad-Aware hjælper
mig med at holde styr på spyware og så'en...

> Faktisk så havde jeg ikke opdaget netkortet under installationen af
> DuoConnect for en 14 dages tid siden. Det var rent tilfældigt at jeg
> opdagede forbindelsen nede i Start > Settings > Network Connections.

Hehe... jeg har haft mit i et halvt år. 4 måneder på Win2000 inden jeg
opgraderede til WinXP, for 2 måneder siden. Så jeg har da haft det
'netværkskort' liggende i 2 månder uden at opdage det

--
Martin K

Fra : Kim Jensen

Dato : 17-12-02 15:28

On Tue, 17 Dec 2002 12:16:47 +0100, Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk>
wrote:

>Det er selvfølgelig rigtigt. Jeg har det bare sjældent godt med
>enheder som ikke giver sig ud for det de i virkeligheden er.

Hvad er det i virkeligheden ?

Kortet / porten kan bl.a. anvendes til netværk.

Det kunne benævnes som en ( IEEE 1394 ) I/O port,
men grunden til at det ikke benævnes "Firewire",
er at Apple har registreret dette navn.

Kim

Fra : Madsen

Dato : 17-12-02 12:17

Peter Loumann skrev:

> jeg har også en FireWire-forbindelse på min Win Xp, home dk,
> godtnok ikke DuoConnect. Min windåze klassificerer også kortet som
> et netværkskort, både i enhedshåndtering og i
> netværksforbindelser, selv om det aldrig har været brugt til noget
> netværk. Måske er det bare dén windåzes måde at klassificere sådan
> et ...

Nå, men jeg må jo bare leve med det så. Har været ret ondkabsfuld
ved dyret, men WinXP insisterer simpelthen på at der skal findes et
netkort. Det der så undrer mig er at Win2000 ikke gør det. Jeg var
derfor i tvivl om jeg havde fået det installeret rigtigt, for den
medfølgende installationsvejledning kunne som sædvanlig ikke bruges
til andet end lidt varme i brændeovnen. Har spurgt Adaptec for nogle
dage siden, men de har endnu ikke svaret.

Tak for hjælpen.

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 17-12-02 12:49

Martin K skrev:

> Ja, man skal jo være på vagt over for sådan noget snask. Ad-Aware
> hjælper mig med at holde styr på spyware og så'en...

Også her.
SpyBot bruger jeg også. Det var derfor jeg tog en skriger. :)

> Hehe... jeg har haft mit i et halvt år. 4 måneder på Win2000 inden
> jeg opgraderede til WinXP, for 2 måneder siden. Så jeg har da haft
> det 'netværkskort' liggende i 2 månder uden at opdage det

Godt. Så er jeg mere rolig ;)

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 17-12-02 16:06

Kim Jensen skrev:

> Hvad er det i virkeligheden ?

Et kombineret IEEE1394(Firewire) og USB2-kort.
<http://www.adaptec.com/worldwide/product/proddetail.html?sess=no&prodkey=AUA-3121&cat=%2fTechnology%2fUSB%2fUSB+%26+FireWire+Combo+Cards>

> Kortet / porten kan bl.a. anvendes til netværk.

Det er selvfølgelig rigtigt. Man kan også koble en ekstern harddisk
til et sådant kort, men det betyder jo ikke at Windows skal finde
en ekstern harddisk hvis den ikke er koblet til. :)

Når nu der både bliver fundet en 'IEE1394 Bus host controller' en
'Adaptec AUA-3121 PCI to USB Enhanced Host Controller' og 2 x 'NEC
PCI to USB Open Host Controllers', så burde det hele som kortet
indeholder være fundet. Det er derfor jeg undrer mig lidt over
netkortet.

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 17-12-02 10:22

Martin K skrev:

> Jeps... jeg har sådan eet. 2 korts funktionalitet i kun eet kort

Ja, det er ret smart. :)

> Det virker skide godt, selvom der var lidt problemer med at få
> USB2 delen til at virke under WinXP Pro DK Student License.

Hvis du går ind i Enhedshåndtering i WinXP, findes der så også et
netkort ved navn 1394 Net Adapter hos dig? Jeg fatter ikke hvorfor
min WinXP finder et netkort, for der er der jo ikke i DuoConnect.
Kortet virker fint nok og de rigtige drivere er installeret, men
det ekstra netkort giver mig knopper. Det er kun WinXP der finder
det. Win2000, som jeg har installeret på et andet drev, gør ikke.
Jeg kan fjerne netkortet, men det bliver automatisk fundet igen
ved næste genstart.

Madsen.

Fra : Peter Loumann

Dato : 17-12-02 11:32

On Tue, 17 Dec 2002 10:22:00 +0100, Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk>
wrote:

> [...]

om det aldrig har været brugt til noget netværk. Måske er det bare dén
windåzes måde at klassificere sådan et ...

hilsen pl
http://huse-i-naestved.dk

Fra : Martin K

Dato : 17-12-02 11:38

Madsen wrote:
> [...]
> det. Win2000, som jeg har installeret på et andet drev, gør ikke.
> Jeg kan fjerne netkortet, men det bliver automatisk fundet igen

Tja... det er da egenlig rigtigt nok. Der står bare '1394-netværkskort' hos
mig, men det er jo det samme. Jeg er sådan set også lidt lige glad, bare det
virker

--
Martin K