Kat søger nyt hjem
Fra : Musen

Dato : 16-12-02 21:46

Ja jeg ved ikke rigtigt om dette er det rigtige sted at skrive, men jeg
prøver alligevel, og så må I jo rette mig,hvis jeg er forkert på den.
Sagen er den, at vi har den mest kælne hankat på 2½ år. Men nu har jeg
desværre udviklet allergi overfor ham, og vi er nødt til at skille os af med
ham. I værste fald aflive ham, men vi tænkte, at vi var nødt til at prøve at
se om vi ikke godt kunne skaffe ham et hjem, inden vi gør noget så
smertefuldt (for os) som at aflive ham.
Bofus er en ganske almindelig sort huskat med hvide poter og Mogens
Lykketoft skæg. Han er passet med ormekur og loppekur. Han bor på landet
og kan godt lide at kunne komme ud. Han er 100% renlig, så længe han har en
kattebakke og mulighed for at komme ud. I øjeblikket lever han som udekat og
klarer sig fint i halmen hos hestene, men han vil også meget gerne være
inde,og er ked af ikke at kunne komme det.
Han er vant til vores søn på et år, som han gerne giver lov til at rykke
lidt i sig og klappe ham lidt, uden at bide og kradse (det er jo skønt at
blive kælet lidt for)
Han er også gode venner med vores Grand danois, som ellers godt kan lide at
løbe rundt efter ham udenfor, men inde er de hinandens guttermænd.
Vi ville meget gerne, hvis Bofus kunne få et hjem hvor han kunne komme ind
og ud som det passer ham, og med en dyreglad familie som kunne holde ligeså
meget af ham som vi gør.
Hvis du er interesseret i at høre mere om Bofus og evt. se et par billeder
af ham, er du velkommen til at skrive til mig på min mail.

Venlig hilsen Mia

Fra : Lene

Dato : 16-12-02 21:59

Hejsa Musen!

Idet jeg går ud fra at du er ked af situationen med din kat, tillader jeg
mig at foreslå en behandling af dig.
Jeg har hjulpet et utal af mennesker med overfølsomhed overfor deres kat
(te).
Allergien overvindes ved at du tager 1-2 dråber af et produkt som faktisk er
lavet ud fra "kat", d.v.s. det hos katten som du (og de fleste
katteallergikere) er overfølsom for. Du er velkommen til at maile til mig
privat.
Venlige julehilsner fra Lene, Vol au Vent og alle havnem(b)isserne

Fra : CC

Dato : 16-12-02 23:12

I forbindelse med, at vi havde en af vore venner på besøg - som netop er
meget allergisk overfor katte, læste jeg at man idag, kan blive vaccineret
mod allergi - iøvrigt med gode resultater. Det er godt nok et længere
forløb, man skal igennem og også ret dyrt - men hellere det end risikere at
skulle aflive sin kat.

Hilsen
Claus

Fra : Lisbeth Christensen

Dato : 16-12-02 23:30

> [...]
> mod allergi - iøvrigt med gode resultater. Det er godt nok et længere
> forløb, man skal igennem og også ret dyrt - men hellere det end risikere

- Problemet er bare, at selvom man har gennemført vaccinationen mod
katteallergi (som så vidt jeg ved består af *mange* vaccinationer over et
*langt* tidsrum), så anbefaler lægerne ikke, at man anskaffer sig katte
igen, for så holder virkningen ikke. Det er desværre *ikke* den ideelle
løsning til en katteallergiker, der gerne vil have kat .

VH Lisbeth

--
http://www.mactabby.dk - opdræt af maine coons.

- Cats come in many varieties...and every one is divine.

Fra : Musen

Dato : 17-12-02 17:50

klip----
> [...]
> igen, for så holder virkningen ikke. Det er desværre *ikke* den ideelle
> løsning til en katteallergiker, der gerne vil have kat .

Det er helt rigtigt. Både min far (som er fuldstændig allergisk overfor alt
der har pels) og jeg har undersøgt det, og fået samme svar alle steder. Jeg
har derfor valgt ikke at lade mig vaccinere, da det faktisk er nogle stoffer
man skal have sprøjtet ind i kroppen hvert år, og man kan alligevel ikke
være sikker på at det virker 100%. Min far har gjort det, og kan nu tåle at
være i stue med en hund, men absolut ikke røre den, og den må ikke være
"vild" i nærheden af ham. Katten kan han stadig ikke være i nærheden af, så
det er nok desværre ikke løsningen alligevel

Venlig hilsen Musen