D-link router DI-604!
Fra : Max Søborg Thomsen

Dato : 16-12-02 20:13

Jeg har en DI-604 router og ønsker at spærre for adgang til downloadsteder
som Kazaa osv., da der ofte er andre end mig, der benytter min
internetforbindelse! Jeg ønsker ikke at få fingrene i klemme pga. af andres
download fra f.eks. Kazaa...

Er der nogle, der kan hjælpe mig med hvordan jeg sætter min router op, så
adgang til disse steder bliver spærret?

På forhånd tak

Max

Fra : Mads Hofman Hansen

Dato : 16-12-02 22:53

Jeg tror det bliver svært, da kazaa kører selvom du ikke åbner eller lukker
porte

Jeg har en d-link router.. kan ikek lige huske nummeret (og dovenskaben
lader mig ikek gå ud og checke)

Jeg ved du kan forhindre programmer som edonkey og disse, da de skal bruge
en bestemt port, men ikke kazaa... Det bedsete du kunne gøre var at hamre
folk oven i hovedet og bede dem lade være... det er fandme dyrt hvis de
bliver snuppet..

MVH

Mads

Fra : MST

Dato : 16-12-02 23:03

I options under "Incoming Ports" står der: "Use port 1214 for incoming
connections" og "use port 80 as alternative for incoming connections"!

Det må være muligt at spærre for disse porte vha. min router...?

Fra : Chr. Mygind

Dato : 17-12-02 11:58

MST skrev:

> I options under "Incoming Ports" står der: "Use port 1214 for incoming
> connections" og "use port 80 as alternative for incoming connections"!

Port 80? Så bliver der lidt kedeligt bag den router ;o/

/Chr

Fra : Calle.

Dato : 17-12-02 15:35

Chr. Mygind wrote:

> Port 80? Så bliver der lidt kedeligt bag den router ;o/

Ja så er der ikke meget I-net tilbage. men du kan da altid spille hjerterfri
med de andre på lokal nettet.

--
Automatik Mekaniker
Calle

Fra : MST

Dato : 17-12-02 16:16

"Calle." <Calle@jyde.dk> skrev i en meddelelse

> Ja så er der ikke meget I-net tilbage. men du kan da altid spille
> [...]
Det er modtaget Men hvis vi så glemmer alt om port 80, hvilke porte skal
så spærres, for at undgå brug af programmer som Kazaa og diverse andre
"ulovlige" downloadprogrammer?

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 17-12-02 17:56

Chr. Mygind wrote:

> Port 80? Så bliver der lidt kedeligt bag den router ;o/

Som der står "Incoming connections", dvs. det spærrer ikke for normal
brug af http på port 80, da det jo er "Outgoing connections".

FUT: dk.edb.netvaerk

Fra : Chr. Mygind

Dato : 17-12-02 18:16

Jens C. Hansen [Odense] skrev:

> Som der står "Incoming connections", dvs. det spærrer ikke for normal
> brug af http på port 80, da det jo er "Outgoing connections".

Hvis http ikke er en "incoming connection" på port 80, hvad er det så?

> FUT: dk.edb.netvaerk

Nej tak.

/Chr

Fra : Henrik Dissing

Dato : 22-12-02 13:27

On Tue, 17 Dec 2002 18:15:45 +0100, Chr. Mygind wrote:

>Hvis http ikke er en "incoming connection" på port 80, hvad er det så?

Du har lige citeret svaret!

En "incoming connection på port 80" er når andre forsøger at bruge din
computer som web server. Når du selv browser på internettet er der
udelukkende tale om "outgoing connections". I tilfældet Kazaa er incoming
connections når andre Kazaa brugere ønsker at downloade filer fra din
computer.

Det afgørende er ikke hvilken vej data flyder, men hvem der initierer
forbindelsen. Firewalls er hovedsagligt baseret på det princip.

Venlig hilsen
Henrik Dissing

Fra : Chr. Mygind

Dato : 22-12-02 18:29

Henrik Dissing skrev:

> Du har lige citeret svaret!

Og hvad fanden laver du (udover at have ret) med en 5 dage gammel besked?
Snup en øl! Det er jul!

/Chr

Fra : Henrik Dissing

Dato : 23-12-02 01:57

On Sun, 22 Dec 2002 18:28:42 +0100, Chr. Mygind wrote:

>Og hvad fanden laver du (udover at have ret) med en 5 dage gammel besked?

Hov, hov! Må vi lige bede om kammertonen!. Du stillede et spørgsmål som
endnu ikke var blevet besvaret, og så svarede jeg. Næste gang du spørger om
noget, kunne du så ikke tage at skrive hvor hurtigt svaret skal falde før
det kan være lige meget?

Henrik Dissing

Fra : Chr. Mygind

Dato : 23-12-02 09:53

Henrik Dissing skrev:

> [...]
> som endnu ikke var blevet besvaret, og så svarede jeg. Næste gang du
> spørger om noget, kunne du så ikke tage at skrive hvor hurtigt svaret

Mit indlæg manglede en smiley - det var tiltænkt at have en grov, men munter
tone. Det muntre skred vist i svinget ;o/

Glædelig jul, Henrik Dissing *<|

/Chr