fejl i kode ..? SAMS : E-commerce..21 days~
Fra : Otto Leholt

Dato : 05-03-01 23:11

Hej
Jeg prøver at lave en en e-shop efter SAMS 'E-commerce Prog. 21 days'

men jeg har et problem med 'listing 6.6.' s. 131.
jeg får konstant denne fejl i browseren :

Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers fejl '80040e14'

[Microsoft][ODBC Microsoft Access-driver] Der er en syntaksfejl, fordi der
mangler en operator. i forespørgselsudtrykket "product_id=".

/e-commerce_21_days/day5/Product.asp, linje 17

den del af koden hvor fejlen optræder ser således ud :

' Get the Product Informatino
sqlString = "SELECT * FROM Products "
sqlString = sqlString & "WHERE product_id=" & productID
Set RS = Server.CreateObject( "ADODB.Recordset" )
RS.ActiveConnection = Con
RS.Open sqlString

Jeg bruger den kode som medfølger påCD-rommen ... så det sku ikke være mig
der har tastet forkert .
Håber nogen kan hjælpe mig - så jeg kan kommme videre ...!!!
På forhånd tak
Hilsen Otto

Fra : Jakob Andersen

Dato : 05-03-01 23:37

"Otto Leholt" <leholt@worldonline.dk> wrote
> [Microsoft][ODBC Microsoft Access-driver] Der er en syntaksfejl, fordi der
> mangler en operator. i forespørgselsudtrykket "product_id=".

Denne får man typisk når der er en tom variabel der sammenlignes med feltet
id.

> sqlString = sqlString & "WHERE product_id=" & productID

Prøv at udskrive productID istedet for at lave databaseting. Altså bare
Response.write(productID)

--
Jakob Andersen
FAQ for webdesign gruppen på