tdc internet/teledanmark
Fra : Carsten Jensen

Dato : 16-12-02 18:18

hej alle kloge folk,

jeg har teledanmarks løsning herhjemme med en hub, hvor jeg deler min
forbindelse til 2 pcer.
Min ven har lige købt tdc internet og vi ville lave samme trick, men det
virker kun når den ene pc er tændt dvs. det er som om man ikke kan dele
denne linie - skyldes det så fordi at der er forskel på tdc internet og
teledanmark ADSL, eller hvad?

mvh.

Carsten

Fra : Johnny Pedersen

Dato : 16-12-02 18:25

"Carsten Jensen" <Carsten.rikke@jensen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> virker kun når den ene pc er tændt dvs. det er som om man ikke kan dele
> denne linie - skyldes det så fordi at der er forskel på tdc internet og
Kan det tænkes han har fået fast ip

Brug evt. en router feks, D-link 604 som fåes til under 500 kr. på nettet

Hilsen

Johnny

Fra : Martin S.

Dato : 16-12-02 18:47

"Johnny Pedersen" <smart(slettes)@teens.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

> Kan det tænkes han har fået fast ip
>
> Brug evt. en router feks, D-link 604 som fåes til under 500 kr. på nettet

Den løsning din ven har, er baseret på at man skal have en router for at
kunne dele forbindelsen.
Ovennævnte router er et godt valg, og der er indbygget switch således at 4
brugere kan dele forbindelsen.

Martin

Fra : jens

Dato : 16-12-02 18:51

> [...]
> Kan det tænkes han har fået fast ip
>
> Brug evt. en router feks, D-link 604 som fåes til under 500 kr. på nettet

så vidt muligt ikke en d604, den er ikke besværet værd,
se evt. dk.edb.netværk, den har fået rigelig omtale der.

Fra : Bjarne Grønvall

Dato : 17-12-02 12:56

Ja nogen kan lide moderen og andre datteren d604 er et godt valg og virker
til UG derimod er nogen der har haft problemer med 804 men det er en anden
sag.

Bjarne Grønvall

Fra : jens

Dato : 20-12-02 09:55

"Bjarne Grønvall" <bjgr@newmail.dk> skrev i en meddelelse
> Ja nogen kan lide moderen og andre datteren d604 er et godt valg og
virker
> til UG derimod er nogen der har haft problemer med 804 men det er en anden
> sag.

klip

du har da ret i din første betragtning, men resten får mig til _ikke_ at
vælge noget der stå Dlink på overhovedet.

Fra : KsNa

Dato : 16-12-02 18:34

> [...]
> virker kun når den ene pc er tændt dvs. det er som om man ikke kan dele
> denne linie - skyldes det så fordi at der er forskel på tdc internet og

JA,der er forskel.

Mvh.
Kim

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 16-12-02 18:51

Carsten Jensen wrote:
> skyldes det så fordi at
> der er forskel på tdc internet og teledanmark ADSL, eller hvad?

Ja - det er to forskellige løsninger med forskellig teknik.

Du hat Tele Danmark Bredbånd med flere dynamiske IP-
adresser - og kan dele forbindelsen ud på ligeså mange
PC'er som du har IP-adresser (2 4 eller 6) alene med
en hub eller switch.

Din ven har så TDC Internet Bredbånd - den der tidligere hed
Netexpress - og der får man kun en IP-adresse - og for at
dele den på flere PC'er, så skal man have en form for router.

Jan Vestergaard
Email: janNOSPAM@jve.dk Inet: http://www.jve.dk
Fjern NOSPAM ved mail - men newsindlæg bør normalt besvares i
gruppen.