installation af mrtg på en redhat 8.0
Fra : Karsten Aarhus

Dato : 16-12-02 17:41

Hejsa NG,

Jeg er igang med at lege lidt med mrtg på en redhat 8.0 og jeg har
installeret zlib, libpng og gd uden de store problemer men nu hvor jeg skal
igang med at installer mrtg får jeg at vide at jeg mangler at installer gd
?

Følgende fejl for jeg

** The GD library is required for rateup to compile.
Get it from http://www.boutell.com, compile it and
use either --with-gd-lib=DIR and --with-gd-inc=DIR to specify
its location. You might also have to use --with-z-inc, --with-z-lib
and --with-png-inc, --with-png-lib for gd versions 1.6 and higher.
Check config.log for more information on the problem. If your system
has libgd installed, you probably mis the gd.h header file.

Consider following the instructions in doc/unix-guide.txt

Håber der er nogle som kan hjælpe mig

pft.

Karsten

Fra : Arne Schwerdtfegger

Dato : 16-12-02 17:56

"Karsten Aarhus" <kaa@astralis.dk> wrote in

> Håber der er nogle som kan hjælpe mig

Overvej at følge instuktionerne i doc/unix-guide.txt

--
Knud

Fra : Claus Rasmussen

Dato : 16-12-02 18:14

Karsten Aarhus wrote:

> ... men nu hvor jeg skal igang med at installer mrtg ...

Øhm, mrtg er med på RedHats installations CDer

-Claus

Fra : Glen Kjaerulff

Dato : 16-12-02 23:38

Claus Rasmussen wrote:

> Øhm, mrtg er med på RedHats installations CDer
>
> -Claus

Vores Net fyr siger den ikke virker!

/Glen

Fra : Claus Rasmussen

Dato : 17-12-02 10:04

Glen Kjaerulff wrote:

> Vores Net fyr siger den ikke virker!

Installer en ny Net fyr. mrtg virker udemærket her.

-Claus