Hjælp...Computer chrash under installation
Fra : news.worldonline.dk

Dato : 16-12-02 12:47

Hej allesammen...

Jeg håber virkelig en eller anden kan hjælpe mig. Nu har jeg forsøgt i ti
timer at få formateret min computer og installeret windows XP igen.

Forhistorie: Min computer var begyndt ikke at ville lukke ordentligt ned.
Den gik simpelthen kold. Så var det jeg tænkte at jeg ville overveje en ny
installation af windows.
Samtidig gik min computer indimellem ned under opstarten. Nåede ikke engang
til boot-seekvensen.

Nå men som sagt så gjort. Jeg har en 60gb harddisk indeholdende mit
styrestystem samt en masse andet, samt en 15 gb som jeg bruger til backup
f.eks. i forbindelse med ny installation.

Mit problem er nu, at når jeg forsøger at boote min computer via XP-cd'en,
så går den ned efter at have indlæst de første filer under installationen.
Så var det at jeg tænkte at jeg ville prøve at formatere C: , men det er
lidt svært eftersom min computer nu ikke vil boote fra diskette. Har ellers
lavet XP-boot disketter.

Hvad gør jeg nu? og hvad kan der være galt? Jeg synes det er lidt underligt.

En som håber på meget snarlig hjælp.

Finn Jørgensen

P.S. Det er en helt ny computer som kun har kørt i 14 dage.

System:
1433 mhz ahtlon palmino
128 mb geforce 3 ti 200 grafikkort
matrox 60 gb harddisk (udma 133)
Ibm deskstar 15 gb harddisk

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 16-12-02 13:36

"news.worldonline.dk" <fnif@hhknet.dk> crashed Echelon writing

> Hvad gør jeg nu? og hvad kan der være galt? Jeg synes det er lidt
> underligt.

Dårlig RAM, varme eller anden komponent som konflikter.

Hvis muligt, hiv alt ud af maskinen og installér med minimale enheder. Lån
evt. anden ram.

Tilføj så enhed efter enhed til problemet genopstår.

--
Bjarke Andersen