Keyworld ?
Fra : Thore

Dato : 16-12-02 10:40

Hej...

Jeg har i årevis fået "tilbud" fra dubiøse foretagender, hvor man mod
"en lille erkendtlighed" kunne komme i al verdens web-kataloger (i
"gamle dage" var det al verdens fax-kataloger)

Man skulle "blot" betale en faktura tilsendt fra forskellige
schweitziske foretagender (pudsigt nok afsendt fra Prag/Tjekkiet), så
var ens lykke gjort ...lol :)

Det er derfor med nogen bestyrtelse jeg d.d. har modtaget en faktura fra
et DANSK foretagende der kalder sig Keyworld Nordic, boende på Jagtvej
111 - 2200 København N.

Fakturaen vedrører en optagelse i "QNAME - DK" , hvor mit domæne bliver
optaget på en liste, hvor andre QName-brugere kan se ens domæne (hvor
lækkert er det?) Varigheden for ydelsen er 1 år, men betaler man straks,
gælder ydelsen i 2 år.
Beløbet for denne store lykke er såmænd kun kr. 3980,- + moms...
Betaler man omgående er man såmænd også med i lodtrækningen om en rejse
til en værdi af 36000,- kroner...

Nu forholder det sig imidlertid således, at jeg _aldrig_ har hørt om
Keyworld, har aldrig udvist interesse for en sådan optagelse, og i min
verden er det at sammenligne med "spam"....

Jeg synes dog dette er så groft, at jeg farer i blækhuset! Der er jo
ingen tvivl om at, ligesom føromtalte fakturaer til web/fax-kataloger,
bliver sendt på tidspunkter, hvor mange virksomheder er lidt
"stressede", og måske underbemandede. Man kan sagtens forestille sig en
bogholderi-afløser tænke:
"Det er nok Hansen, der har bestilt denne ydelse, men Hansen er jo på
ferie, ude at købe julegaver, på messe, or whatever, så jeg må heller
betale den straks".

Jeg er bestyrtet over, at danskere (i dette tilfælde en Martin Biil -
direktør) prøver at score penge på denne måde, og derfor synes jeg jeg
ville advare mod foretagendet.

--
Venlig hilsen / Best regards
Thore Sorensen - DK-2700 Bronshoj

Fra : Flemming Leer Jakobs~

Dato : 16-12-02 15:45

"Thore" <Zdinotec@pc.dk> wrote in message
> [...]

> Jeg er bestyrtet over, at danskere (i dette tilfælde en Martin Biil -
> direktør) prøver at score penge på denne måde, og derfor synes jeg jeg

Kontakt dit lokale politi og afvis fakturaen skriftligt overfor dem.

Jeg sender en kopi til kriminalpolitiet efter jeg snakkede med dem
tidligere.

:) = (:
FlemmingLeer

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 16-12-02 20:53

Thore wrote:

> Det er derfor med nogen bestyrtelse jeg d.d. har modtaget en faktura fra
> et DANSK foretagende der kalder sig Keyworld Nordic, boende på Jagtvej
> 111 - 2200 København N.

Se indlæg i dk.edb.internet om samme firma.

--
Mvh. Jørgen

Prøv noget nyt, læs her: http://www.usenet.dk/