hoster/kaster op eller allergi
Fra : bankehytten

Dato : 16-12-02 08:47

Hej

Jeg skirver nomalt ikke i denne gruppe men jeg har burg for et råd fra andre med hund.

Jeg har en labradore retriver på 12 år han har igennem 1 års tid Hostet/kastet op (lyder sådan men der kommer ikke noget op) jeg har været til dyrlægen og han siger det er allergi og man ikke kan gøre nogte ved det.Nu er det blevet så slemt at han faktisk kaster meget sjet slim op.
Er det bare allergi eller er det noget andet nogle der evt har prøvet noget ligne???
Jeg vil lige sige at jeg tager ham til dyrlæge idag igen for at være på den sikker side.Men det er meget rart at høre andres erfaring.

Jeg elsker basse over alt på jorden og er vildt bekymret jeg ved godt han er en ældre herre men jeg håber at jeg stadig kan få et par gode år for han er stadig frisk som en hvalp.

med venlig hilsen
Henriette Lodberg

Fra : bankehytten

Dato : 16-12-02 11:01

bankehytten wrote:
> [...]
> han er en ældre herre men jeg håber at jeg stadig kan få et par gode
> år for han er stadig frisk som en hvalp.

Har været hos dyrlægen og har fået konstateret at det ikke er allergi men dårlig hjerte så han får hjerte medicin og jeg håber så han alligevel kan få et par gode og værdige år endnu.Han skal ikke lide det er han for god til men det til den tid.

Hilsen Henriette Lodberg

Fra : x Vuf x

Dato : 16-12-02 11:09

Mon, 16 Dec 2002 11:01:17 +0100, bankehytten wrote:

> [...]
>så han alligevel kan få et par gode og værdige år endnu.Han skal
>ikke lide det er han for god til men det til den tid.

Jeg havde ikke set det her, og havde egentligt tænkt mig at svare,
at det for mig mere lød som svagt hjerte end som allergi!
I kan sagtens få et par gode år endnu. Jeg havde en lille hund på
hjertemedicin fra hun var 6år til 13år!

--
Mvh Sonja http//:www.sonpet.com nospam@sonpet.com

Papillon. 9 piger og 3 drenge. Tricolour, hvid/zobel og hvid/rød.
De er fra 3 kuld. Bare dejlige og yndige alle til hobe!

Fra : bankehytten

Dato : 16-12-02 11:20

Hej

> [...]
> at det for mig mere lød som svagt hjerte end som allergi!
> I kan sagtens få et par gode år endnu. Jeg havde en lille hund på

Tak det varmer meget at høre ))

Hilsen Henriette Lodberg.

Fra : Karina og Christian

Dato : 16-12-02 15:45

"bankehytten" <bankehytten@tdcadsl.dk> wrote in message
[klip]
Tak det varmer meget at høre ))

Hejsa Henriette

Vil også bare sige, at vores hund ligeledes har fået stillet diagnosen
dårligt hjerte. Han får ligeledes hjertemedicin, og han har det rigtig godt.

Jeg kan sagtens forstå, at du blev forskrækket, bange og alt muligt andet,
da du fik beskeden. Det gjorde vi sørme også - det lyder jo ret uhyggeligt
med et dårligt hjerte. Men som én skriver, kan man bestemt godt leve et
rigtig godt liv, hvis man får medicin. Hvad hedder det medicin, din hund nu
har fået?

Mange hilsner til jer og hold humøret oppe :))

Karina,
Christian og vuf vuf fra Vaks
--
NB: Slet "FJERNDETTE" fra adressen ved svar pr. e-mail
----

Fra : bankehytten

Dato : 16-12-02 19:24

Hej

> Vil også bare sige, at vores hund ligeledes har fået stillet diagnosen
> dårligt hjerte. Han får ligeledes hjertemedicin, og han har det
> rigtig godt.

Dejligt at høre

> [...]
> bestemt godt leve et rigtig godt liv, hvis man får medicin. Hvad
> hedder det medicin, din hund nu har fået?

mon ikke jeg er stadig lidt chokeret men på den anden side burde jeg være forberedt han er jo 12 på onsdag.han får vasotop dyrlægen sagde at han risikeret at få vand i lungerne fik din hund det???
Dyrlægen fortalte også at han sikkert ville blive mere aktiv om en uges tid jøses han er nu ikke inaktiv sover måske mere end han gjore for år tilbage men absolut ikke inaktiv

> Mange hilsner til jer og hold humøret oppe :))

jo jeg prøver jeg må inrømme at basse drengen bliver extra forkælet nu om muligt
Jeg har haft ham helt fra hvalp han er min egen første hund sikke mange år vi har på bagen jeg håber der bliver flere jeg bevare i hvertfald min optimisme

Hilsen
Henriette Lodberg

Fra : Karina og Christian

Dato : 16-12-02 19:47

"bankehytten" <bankehytten@tdcadsl.dk> wrote in message
[klip]
> mon ikke jeg er stadig lidt chokeret men på den anden side burde jeg være
forberedt han er jo 12 på onsdag.

Joeh, men alligevel. Jeg tror sørme aldrig, man kan forberede sig på, at ens
hund har dårligt hjerte. Jeg kommer *aldrig* nogensinde til at glemme, da vi
fik det at vide - hold da op så bange og forskrækkede, vi blev. Som du jo
også er inde på, er man jo vanvittig glad for sin(e) hund(e), og vi kunne i
hvert fald ikke helt bedømme, hvad det egentlig betød, at hunden havde
dårligt hjerte. Jeg var i første omgang sikker på, at nu mistede vi ham
altså snart, men jeg har heldigvis fundet ud af, at det langt fra er
tilfældet, når man bare får medicineret - så det skal du altså vide

> han får vasotop dyrlægen sagde at han risikeret at få vand i lungerne fik
din hund det???

Jeg må først og fremmest sige, at jeg ikke har den store forstand - ja
faktisk ingen - på medicin. Det er der nogle i gruppen, der ved alt om.
Jeg ved, at det hjertemedicin Vaks får hedder Vetmedin. Efter det vores
dyrlæge sagde, er det et forholdsvist nyt medikament, der vist har givet
fantastisk gode resultater.

Med hensyn til vand i lungerne, så tror jeg altså, at det er det, der har
forårsaget, at din hund har hostet. Det var i hvert fald også efter sådan et
hosteanfald, at vi fik Vaks til dyrlægen. Hun sagde, at grundet det dårlige
hjerte, der ikke kan arbejde lige så effektivt, som et "normalt" hjerte,
ville der ophobe sig vand i lungerne, som var det, hunden prøvede at hoste
op, så det er jo nok også det, din hund har gjort.

Han fik så vanddrivede medicin et stykke tid - kombineret med
hjertemedicinen. Vi har samtidig fået nogle vanddrivede piller med, som vi
kan give ham, hvis han igen begynder at hoste.

> Dyrlægen fortalte også at han sikkert ville blive mere aktiv om en uges
tid jøses han er nu ikke inaktiv sover måske mere end han gjore for år
tilbage men absolut ikke inaktiv

Nej, jeg kender det godt. Vaks lader sig heller ikke mærke med, at han har
dårligt hjerte Han bliver snart syv år, og han er da mindst lige så
aktiv, som han var, da han var 7 måneder.

Nu hvor din hund er under behandling, så er jeg sikker på, at du godt kan
begynde at tage det roligt igen. Der er ingen grund til, at I ikke skal få
rigtig lang tid sammen endnu )

De bedste ønsker og masser af klap til din hund herfra.

Karina

Fra : bankehytten

Dato : 16-12-02 20:28

Hej

> [...]
> heldigvis fundet ud af, at det langt fra er tilfældet, når man bare
> får medicineret - så det skal du altså vide

Det er simpelhen taget ud af mit hovede idag ))
Jeg lære aldrig at sige farvel til nogle af mine dyr jeg hader det men hvem gør ikke det når hjertet er på det rette sted

> [...]
> effektivt, som et "normalt" hjerte, ville der ophobe sig vand i
> lungerne, som var det, hunden prøvede at hoste op, så det er jo nok

ok han er næsten stoppet helt med at hoste nu og han sover bare men han (og jeg) har stort set ikke sovet i nat så han er nok godt træt.
Dyrlægen sagde at vi lige skulle se de næste par dage an blev han ved med at hoste skal han have vandrivende men intil vidre går det jo godt ))

> Han fik så vanddrivede medicin et stykke tid - kombineret med
> hjertemedicinen. Vi har samtidig fået nogle vanddrivede piller med,
> som vi kan give ham, hvis han igen begynder at hoste.

ok jeg får nok hvis han begynder at hoste min dyrlæge ligger meget tæt på hvor jeg bor og jeg kan altid komme rendene på alle tidspunkter er de ikke hjemme kan de tilkaldes med kort varsel.

> [...]

> kan begynde at tage det roligt igen. Der er ingen grund til, at I
> ikke skal få rigtig lang tid sammen endnu )

tak for dine beroligende ord det varmer meget )

> De bedste ønsker og masser af klap til din hund herfra.

tak og klap til din også

Hilsen
Henriette Lodberg

Fra : Holm

Dato : 16-12-02 10:56

bankehytten <bankehytten@tdcadsl.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:atk0c5$iru$1@sunsite.dk...
[...]

Hej Henriette.

Hvordan kan du finde dig i at din elskede gamle hund har lidt af hoste/slim
igennem et HELT år ?????
Jeg ville ikke have affundet mig med dén diagnose , men søgt en anden
dyrlæges råd med det samme!!

Hvordan kom din dyrlæge frem til at det var allergi ?? Hvilke prøver tog
han/hun ???
Og hvilken behandling foreslog dyrlægen ????

Gamle hunde får ofte nogle skavanker , det er helt naturligt , men der er da
grænser...!!

Du skriver at din hund stadig er frisk som en hvalp....hostede han også
dengang ???( det regner jeg nu bestemt ikke med..så, helt frisk er han vel
ikke ?? ) :0))

Håber du har fundet en ordentlig diagnose hos dyrlægen idag....

Holm

Fra : bankehytten

Dato : 16-12-02 11:17

Hej

> Hvordan kan du finde dig i at din elskede gamle hund har lidt af
> hoste/slim igennem et HELT år ?????

Jeg stolede nok blind på dyrlægen og jeg har været der over flere gange hvor han har tjækket ham og fået den samme besked.

> Jeg ville ikke have affundet mig med dén diagnose , men søgt en anden
> dyrlæges råd med det samme!!

du har ret men han er den eneste dyrlæge jeg har tur stole på men nu ved jeg ikke efter jeg fik diagnosen på basse drengen idag dårlig hjerte

> Hvordan kom din dyrlæge frem til at det var allergi ?? Hvilke prøver
> tog han/hun ???
> Og hvilken behandling foreslog dyrlægen ????

ingen prøver igen behandling
denne gang tog har afførings prøver for at være sikker på han ikke havde orm.

> Du skriver at din hund stadig er frisk som en hvalp....hostede han
> også dengang ???( det regner jeg nu bestemt ikke med..så, helt frisk
> er han vel ikke ?? ) :0))

nej han hostede ikke den gang
Han har faktisk stadig krudt i r.........

> Håber du har fundet en ordentlig diagnose hos dyrlægen idag....

Ja det fik jeg så dårlig hjerte eller var han i top form en smule gammel fed men ellers ikke noget at bemærke .
Nu føler jeg virkelig jeg har ham på lånt tid men det viste jeg inderst inde godt når han er 12 år.

Hilsen henriette Lodberg