K7S5A (ECS) bios ver. 20010920 kan ikke kø~
Fra : Per, Frb.

Dato : 16-12-02 01:28

Da jeg har en oldgammel (fra 1999) MP3 spiller; Samsung Yepp YP-E64, som kun
kan
kobles til computeren med en parallelport, der helst skal arbejde som ECP
(Extended Capabilities Port). vil jeg gerne stille min parallelport til
ECP.

Det er desværre ikke så let. Når jeg i bios setup afsnittet "Features Setup"
ændrer OnBoard Parallel Port
fra "EPP" til "ECP" belønnes jeg med en bsd ved opstart af W2K sp.3 efter at
windows startbilledet har været på et stykke tid.

For være mere nøjagtig så stoppes der efter at der er kastet en
KMODE_EXEPTION_NOT_HANDLED i ntoskrnl.exe. Nogle tal kommer også:
ox1Eh (oxC000000, ox8041F79B, ox0, ox74)

Hvad er der galt?

Jeg har hentet den seneste Yepp Explorer version 1.7 som skulle fungere også
under XP.

Når jeg ændrer Features setup tilbage til "EPP" går det fint igen.

Mvh Per

Fra : ASKF

Dato : 18-12-02 21:06

Per, Frb. ytrede sig i <3dfd1df5$1@news.wineasy.se> med dette:

> [...]
>KMODE_EXEPTION_NOT_HANDLED i ntoskrnl.exe. Nogle tal kommer også:
>ox1Eh (oxC000000, ox8041F79B, ox0, ox74)

Fejlen betyder simpelt hen at der er sket en fejl i kernen (incl.
drivers) og at ntoskrnl.exe har søgt i stakken efter en /error handler/
uden at kunne finde en. Den kommer så med en fejlmeddelelse om at den
ikke kunne finde ud af at håndtere fejlen.

Fejlen skal altså ikke findes i kernen, men skyldes sandsynligvis en
driver.

>Når jeg ændrer Features setup tilbage til "EPP" går det fint igen.

Har du også førsøgt med EPP/ECP?
Jeg har kun kørt med EPP og EPP/ECP på mit tilsvarende kort, dog med
WinXP.

Du kunne evt. forsøge at ændre IRQ, da der kan være en konflikt.
Allan Stig Kiilerich Frederiksen

Fra : ASKF

Dato : 18-12-02 21:06