HP Deskjet 5550 ?
Fra : Hønemor

Dato : 15-12-02 23:32

Hej i gruppen.
Da jeg printer en hel del, har jeg lige udskiftet min HP 710 C med HP 5550
......Den skulle lave flotte fotoudskrifter.
Det gør den bestemt også, men nu har jeg i Weekenden opdaget, at de foto jeg
selv redigerer i Paint Shop Pro bliver forvasket, grumset, uskarpe m.m., når
de bliver printet ud.

Og da jeg bruger dette program utroligt meget vil jeg nu gerne vide om det
kan være rigtigt, at jeg skal få så elendige billeder, når jeg selv lægger
effelter på ?
Er der mon nogen her med den samme printer, som kan svare på det ?
Eller sætter jeg indstillingerne forkert ?
Har prøvet med billeder på ca. 30 A4 ark. Hm......Det er nogle dyre forsøg

KH Hønemor

Fra : Madsen

Dato : 15-12-02 23:38

Hønemor skrev:

> Det gør den bestemt også, men nu har jeg i Weekenden opdaget, at
> de foto jeg selv redigerer i Paint Shop Pro bliver forvasket,
> grumset, uskarpe m.m., når de bliver printet ud.

Nu ved jeg ikke hvordan Paint Shop Pro's farvestyring er skruet
sammen, men hvis du ikke får et brugbart svar her, så kan jeg
anbefale gruppen <news:dk.edb.grafik> hvor der nok skal sidde
et par Paint Shop Pro-freaks eller tre.

Madsen.

Fra : Hønemor

Dato : 15-12-02 23:47

> [...]
> sammen, men hvis du ikke får et brugbart svar her, så kan jeg
> anbefale gruppen <news:dk.edb.grafik> hvor der nok skal sidde

Tak for linket, men det har ikke så meget med PSP´s farvestyring at gøre,
for den er udmærket, for jeg havde jo ingen problemer med HP Deskjet 710C.
Så det virker underligt, hvis HP 5550 ikke kan klare det, som den gamle
kunne
Hilsen Hønemor

Fra : Madsen

Dato : 16-12-02 02:11

Hønemor skrev:

> [...]
> at gøre, for den er udmærket, for jeg havde jo ingen problemer med
> HP Deskjet 710C. Så det virker underligt, hvis HP 5550 ikke kan

Prøv at gå ind i en radio/tv-forretning og kig på de fjernsynsvægge
de som regel har stillet op. Altså en masse fjernsyn på rad og række.
Du vil sikkert ikke kunne finde to fjernsyn som gengiver farverne på
nøjagtig samme måde, og det samme gælder for printere, scannere,
digitale kameraer og computer-monitorer.
Hvis du kører med farvestyring i PSP og printer ud fra den, så
gælder det nok om at finde en farveprofil som beskriver din printer,
men igen så ved jeg ikke hvordan PSP's farvestyring fungerer, så
hvordan det skal sættes op, tør jeg ikke sige. Det ved de så måske
i grafik-gruppen. (Har set at du har spurgt dér også :)

Det kan selvfølgelig også bare være farvepatronerne som lige skal
renses hvis printene er helt grumsede. Måske skal patronerne også
kalibreres i forhold til hinanden, hvis du ikke allerede har gjort
det. Det skal de på de fleste inkjet-printere og det er en god idé
at kontrollere det hver hver gang du installerer nye farvepatroner.
Samtidig kan forkert valg af papirtype i printer-driveren give nogle
underlige print.

Madsen.