voltage monitor er for lav
Fra : Lasse

Dato : 15-12-02 20:53

Min Asus Probe er begyndt at poppe om og sige min "voltage monitor" er for
lav!? 2.976 V Hvad er det for en spænding og hvad gør jeg for at den blir
højere?

Lasse

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 15-12-02 21:22

Lasse wrote:
> Min Asus Probe er begyndt at poppe om og sige min "voltage monitor" er for
> lav!? 2.976 V Hvad er det for en spænding og hvad gør jeg for at den blir
> højere?

Det er måske et forvarsel om at din PSU er ved at stå af.
Hvilken PSU har du, evt. hvilket kabinet er det?
Hvad kostede kabinet/PSU?

Fra : Lasse

Dato : 15-12-02 22:36

> Det er måske et forvarsel om at din PSU er ved at stå af.
> Hvilken PSU har du, evt. hvilket kabinet er det?
> Hvad kostede kabinet/PSU?

uha, det er et ret "lille" midi kabinet... cirka 3½ år gammelt. meget
billigt vil jeg tro...

jeg har en del problemer med at min pc fryser i øjeblikket, men det kom
først da jeg opgraderede. har nu asus a7v333 og en 1900 XP, asus 8420....
cpu'en er cirka 52 grader, men i bios 56. er det for varmt??

Fra : **TwN**

Dato : 15-12-02 22:58

"Lasse" <zwibroe@worldonline.dk> wrote in message
> [...]
> først da jeg opgraderede. har nu asus a7v333 og en 1900 XP, asus 8420....
> cpu'en er cirka 52 grader, men i bios 56. er det for varmt??

Det lyder som om din PSU er for lille...
Hvor mange watt er den på? & hvor meget trækker den(HDD'er, ram, PCI-kort,
osv.)?

**TwN**

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 16-12-02 01:52

Lasse wrote:

> [...]
>
> jeg har en del problemer med at min pc fryser i øjeblikket, men det kom
> først da jeg opgraderede. har nu asus a7v333 og en 1900 XP, asus 8420....

Hvad havde du før?
Det lyder meget som om at din PSU er for lille i forhold til dit
nuværende hardware, især fordi at spændingerne er for lave.

> cpu'en er cirka 52 grader, men i bios 56. er det for varmt??

Nej, ikke hvis det er 100% belastet tilstand, så er det meget normalt
for den cpu.

Fra : Lasse

Dato : 18-12-02 16:34

> Hvad havde du før?

Jeg havde Asus A7V M/B og en 800 mhz Thunderbird CPU, hvor det kørte fint.

> Det lyder meget som om at din PSU er for lille i forhold til dit
> nuværende hardware, især fordi at spændingerne er for lave.

Er der nogen som kan anbefale et/en Kabinet /strømforsyning?