brænd cd
Fra : Martin Helsted

Dato : 15-12-02 17:36

jeg har købt den nye singel med julie fra popstars, og kan hverken høre den
eller brænde den på min pc!!!

hvad kan jeg gøre??

mvh martin

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 15-12-02 17:43

"Martin Helsted" <Engmosegaard@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> jeg har købt den nye singel med julie fra popstars, og kan hverken høre
den
> eller brænde den på min pc!!!
>
> hvad kan jeg gøre??
>
> mvh martin

Spille den i dit stereo anlæg - du har vel ikke købt den for at brænde den -
den er trykt!

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : ChristianTC

Dato : 15-12-02 18:11

"Michael Lund Sørensen" <hold.diskussionen.i.gruppen@tak.dk> wrote in
message news:mi2L9.661$Hl6.18934@news010.worldonline.dk...

> [...]
> den

> Spille den i dit stereo anlæg - du har vel ikke købt den for at brænde

Hmm er det ikke lovligt hvis det bare er til privat brug? Jeg brænder altid
mine spil, så jeg ikke slider på original cd`en dvs. ridser og fedtfingre
etc. Jeg ved ikke om det virker men prøv clonecity.

MVH
Christian

Fra : Ukendt

Dato : 15-12-02 19:06

>"Martin Helsted" <Engmosegaard@get2net.dk> skrev i en meddelelse
>den
Skyldes nok kopi-sikring.

Kan den ikke afspilles kan du få dine penge tilbage.

>Spille den i dit stereo anlæg - du har vel ikke købt den for at brænde den -
>den er trykt!
Ikke sikkert har har et, så er det kun rimeligt at man kan bruge sin cd
afspiller, skulle man tro!

--
Brøndby
MVH THF Cessna 182S

Fra : Madsen

Dato : 15-12-02 17:47

On Sun, 15 Dec 2002 17:35:39 +0100, "Martin Helsted"
<Engmosegaard@get2net.dk> wrote:

>jeg har købt den nye singel med julie fra popstars, og kan hverken høre den
>eller brænde den på min pc!!!
>
>hvad kan jeg gøre??

Hvis du kigger oppe i øverste højre hjørne af CD æsken
vil du kunne se en mærkat med "Copy Control".
Det er en tåbelig kopisikring som desværre gør at du ikke
kan spille den i computeren. Faktisk burde en sådan CD
slet ikke have Compact Disc mærket da den ikke overholder
de gældende standarder. Jeg ville returnere sådan en ølbrik
til forretningen og få mine penge retur.

Fra : **TwN**

Dato : 15-12-02 17:47

"Martin Helsted" <Engmosegaard@get2net.dk> wrote in message
> jeg har købt den nye singel med julie fra popstars, og kan hverken høre
den
> eller brænde den på min pc!!!
>
> hvad kan jeg gøre??

Det er fordi den er copyright beskyttet...!
Jeg har hørt at man kan "bypasse" det, ved at rippe den til mp3 formatet,
med CDex(kan findes på download.com)....
Jeg har dog ikke prøvet det selv...Så jeg vil ikke garantere det...

håber det hjalp lidt

**TwN**

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 15-12-02 23:16

In article <3dfcb208$0$35837$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>, wcrew2002
@hotmail.com says...
> Jeg har hørt at man kan "bypasse" det, ved at rippe den til mp3 formatet,

Nu er MP3 et skodformat i forhold til den lydkvalitet som skiven i
forvejen er udstyret med.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : **TwN**

Dato : 15-12-02 23:47

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk> wrote in message
> Nu er MP3 et skodformat i forhold til den lydkvalitet som skiven i
> forvejen er udstyret med.

snakker du om .ogg her? det nye lydformat(ogg vorbis) fylder også den del
mere...!
så jeg synes egentlig mp3, i 192kbps+ er bedere! men det er jo så også bare
mig...
Det skal lige siges at jeg _kan_ tage fejl med hensyn til det nye
lydformat/fil-størrelse..... det er bare sådan jeg lige umiddelbart
huskerdet, sidst jeg så det.....

**TwN**

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 16-12-02 21:27

In article <3dfd066e$0$35825$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>, wcrew2002
@hotmail.com says...
> snakker du om .ogg her? det nye lydformat(ogg vorbis) fylder også den del

Jeg snakker om det 16 bit stereo, 44,1kHz ukomprimerede digitale
lydsignal som skiven indeholder som standard.

> så jeg synes egentlig mp3, i 192kbps+ er bedere! men det er jo så også bare

Intet lyder bedre en det oprindelige ukomprimerede lydsignal.

Fra : **TwN**

Dato : 16-12-02 21:40

> Jeg snakker om det 16 bit stereo, 44,1kHz ukomprimerede digitale
> lydsignal som skiven indeholder som standard.

> Intet lyder bedre en det oprindelige ukomprimerede lydsignal.

Nej okay, så havde jeg bare misforstået det...
men du vil vel stadig ikke have wave filer i stedet for mp3'er?

**TwN**

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 17-12-02 20:52

In article <3dfe3a05$0$35887$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>, wcrew2002
@hotmail.com says...
> men du vil vel stadig ikke have wave filer i stedet for mp3'er?

Jo.

Fra : Jørn og Rikke Hougaa~

Dato : 15-12-02 18:52

hvad hedder cden???

Fra : Martin Helsted

Dato : 15-12-02 21:02

det er Julie fra popstars med sangen every littel part of me... (singel)

Fra : [5230]Lars Bo Peters~

Dato : 16-12-02 13:24

prøv at læse her engang

http://www.comon.dk/index.php?page=news:show,id=12741

Fra : Martin Helsted

Dato : 16-12-02 15:49

okay, men umilbart er det ikke ulovligt at tage et kopi af cden til eget
brug....
eller hvad???

mvh martin

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 16-12-02 21:49

> okay, men umilbart er det ikke ulovligt at tage et kopi af cden til eget
> brug....
> eller hvad???
>
> mvh martin

Nej men det bliver det den 22 december, hvis der skal brydes
kopibeskyttelses system(mer).

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk