Instance vs. kopi
Fra : Thomas Smedebøl

Dato : 15-12-02 13:47

Jeg har lavet et symbol med tekst i, og vil nu gerne kunne kopiere dette
symbol ind flere gange, og have forsekllig tekst i de forskellige udgaver af
symbolet. Hvordan gør jeg det? Når jeg ændrer teksten bliver den ændret i
alle versionerne af symbolet.

Jeg bruger MX.

Mvh Thomas

Fra : Bo Dudek

Dato : 16-12-02 12:54

> [...]
> symbolet. Hvordan gør jeg det? Når jeg ændrer teksten bliver den ændret i

så har du to muligheder:

Mulighed 1:
- højreklik på dit symbol i dit library og vælg duplicate
- editér teksten i den oprettede kopi

Mulighed 2:
- lav et dynamisk tekstfelt i dit symbol
- lav en action i starten af dit flash, som sætter teksten i de forsk.
instances af dit symbol

Mvh
boDUDEK
www.boDUDEK.dk - nu med freelance sektion

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Thomas Smedebøl

Dato : 17-12-02 13:34

> Mulighed 1:
> - højreklik på dit symbol i dit library og vælg duplicate
> - editér teksten i den oprettede kopi

Hvis bare jeg kunne det, men det ændrer også teksten i det oprindelige
symbol - jeg er ved at blive skør! Det må da kunne lade sig gøre - det er jo
en oplagt og praktisk funktionalitet.

Mvh Thomas

Fra : Bo Dudek

Dato : 17-12-02 17:52

>Hvis bare jeg kunne det, men det ændrer også teksten i det oprindelige
>symbol - jeg er ved at blive skør! Det må da kunne lade sig gøre - det er jo
>en oplagt og praktisk funktionalitet.

det er helt sikkert fordi, at din tekst automatisk er konverteret til
endnu et symbol.. ehm.. dvs, du ska også duplikere tekst symbolet..

Kind regards

Bo Dudek
http://www.bodudek.dk - now with a freelance section