Valg af linux
Fra : Henrik & Karina

Dato : 15-12-02 16:25

jeg er helt ny indenfor linux området. hvilken linux skal jeg så vælge så,
det skal være nemt at installere programmer i..

M.V.H.

Henrik

Fra : Martin Laursen

Dato : 15-12-02 16:30

JEg vil mene at redhat er god at starte med, men prøv

http://sslug.dk

Der er nogle gode begynder bøger, der er også nogle forklaringer på fordele
& ulemper

Fra : Duc Minh Phung

Dato : 18-12-02 18:48

Ja jeg vil også anbefale dig at starte med RH, og især RH 8 som lige er
kommet frem, den er gratis og har masser af dokumentationer som du altid
kan finde frem.

Jeg selv kørte RH 7.3 da jeg lige startede og det er faktisk ikke ret
langt tid siden, men nu kører jeg selv med debian.. lidt mere udfordrende!
:)

men ja gå ind på www.SSlug.dk og læs eller på irc:
flanders.be.eu.undernet.org #linux.dk der kan de fortælle dig alt!

hygge

Fra : Martin Laursen

Dato : 19-12-02 22:42

"Duc Minh Phung" <ducmia@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> men ja gå ind på www.SSlug.dk og læs eller på irc:
> flanders.be.eu.undernet.org #linux.dk der kan de fortælle dig alt!

JEg tror ikke IRC er noget, så skal de ha ændret sig meget der, da jeg
startede med linux for et par år siden blev man bare til grin hvis man
stillede (for dem) et dumt spørgsmål. Men der kan jo være kommet flere eller
bedre...

Men er der problemer kan http://eksperten.dk være en hjælp

/Martin

Fra : Stig Mogensen

Dato : 15-12-02 18:13

Henrik & Karina wrote:

> jeg er helt ny indenfor linux området. hvilken linux skal jeg så vælge så,
> det skal være nemt at installere programmer i..

Jeg startede selv med SuSE 8.0, og kører stadig med den. Den koster penge(se
www.suse.dk), men der følger nogle gode maualer med, og derudover er der
7 CDere med alskens programmer . At installere programmer fra de
medfølgende Cdere, er nemmere end at installere noget i Windows!
Som OS er den nem at sætte op, og komme på internettet med.

Når du så bliver mere velbevandret i den spændende Linux verden, så kan du
sagtens (kompile og) installere programmer som ikke findes på disse CDere.

/Stig
--
* SuSE Linux 8.0 Prof, KDE 3.0.5, GeForce2 MX-200 *
* P4S333, P4 1.6ghz NW, 256mb DDR333, 80gb Seagate, 20gb IBM *

Fra : Claus Christian Lars~

Dato : 18-12-02 19:10

Henrik & Karina wrote:
> jeg er helt ny indenfor linux området. hvilken linux skal jeg så vælge så,
> det skal være nemt at installere programmer i..
>
> M.V.H.
>
> Henrik

Jeg begyndte med suse og var glad for den fordi den var ekstrem let at
installere og fordi jeg tilsvarende var en tumbe til edb.

jeg skiftede sidenhen til debian.

Jeg synes du skal begynde med mandrake fordi den er billig og meget
begyndervenlig:

http://www.linuxpusher.dk/mandrake.php

hilsen Claus

Fra : Claus Kühle

Dato : 18-12-02 19:18

"Henrik & Karina" <nylandsvej2@privat.dk> skrev i en meddelelse
> jeg er helt ny indenfor linux området. hvilken linux skal jeg så vælge så,
> det skal være nemt at installere programmer i..
Jeg startede med mandrake 8.1 har sidenhen prøvet redhat7.1,7.2,8.0,
debian(?), e-smith 5.5 og suse7.2, men er gang på gang vent tilbage til
mandrake. Jeg syntes den sammen med kde har de bedste grafiske
"kontrolpaneler", og er meget brugervenlig - syntes jeg. Kører pt med
mandrake 9.0 og er svært tilfreds..

Fra : Martin Christensen

Dato : 19-12-02 01:13