Genstart/fejlsikret tilstand
Fra : Per Vinther

Dato : 15-12-02 15:49

Hej i gruppen.

Efter 4 år med en stabil, men efterhånden forældet computer, tog jeg
springet og købte en ny.
Glad var jeg da posten ringede på døren og afleverede "Dyret".
Men, glæden var kortvarig.
Efter at have partioneret og formateret samt installeret Windows 98 se. kom
turen til skærmkort,lydkort,netkort samt grafikkort.
Den kørte også fint uden prob. Men da jeg så ville starte den, den næste
dag, kom meddelelsen:Under initialisering af enheden CONFIGMG og genstart.
Genstarter uden problemer. Den skal kun genstartes når den er kold. Den
begyndte også og låse,(da jeg gik i programmer- tilbehør-systemværktøjer og
så klikkede på scandisk gik den ned og det gør den hver gang jeg taster på
scandisk, næsten) så Resetknappen blev flittigt brugt.
Nu har jeg formateret harddisken 2 gange og installeret ovenstående
programmer igen,- samme problem!
Tænkte måske det kunne være en fejl i de tunge dele. Har haft ramblokken ud
og rense kontaktfladen, -negativt. Kan det tænkes at rammen er defekt? Kan
det have noget med Geforce kortet at gøre? Alt er nyt og skulle jo gerne
fungere.

Den har følgende specifikationer:

AMD athlon Palomino XP 2000+ (1667 mhz)
Bundkort ECS K7S5A + 256 MB DDR PC 2100 1. parts Ram.
Grafik AGP 64 MB GeForce2 MX 400 tv out
Harddisk 60GB Maxtor 7200rpm. 8,5m/s
ATA100 Netkort 10/100 Mbit
Lydkort AC 97 16 bit 3D

PS. Hvad menes med den rigtige sti i OS?
PPS. Har været inde på MS side og se på CONFIGMG, uden at blive klogere.

Mange julehilsner.

Per

Fra : Niels Bjørk Pedersen

Dato : 15-12-02 16:29

Det kunne muligvis være at når din PC lukker ned i windows lukker den så
hurtigt at ikke alt bliver skrevet ned i nedluknings filen.
Hvad er den konkret der står når meddelsen kommer ?.
det kan også være at der er installeret en driver eller et program windows
ikke kan lide.
Det kan også skyldes for aggresiv opsat BIOS - men hvis du ikke har pillet i
denne er det nok ikke problemet.
Måske installeres i forbindelse med dit grafikkort, lydkort, bunkdkort en
win2000/Xp driver som lager kage i det hele netop da de ikke fungerer i
win98.
MVH
Niels

Per Vinther <per.vinther@post.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3dfc9688$0$35865$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

Fra : Ukendt

Dato : 15-12-02 17:09

"Niels Bjørk Pedersen" <njb.pedersen@12mail.dk> skrev i en meddelelse
> Det kunne muligvis være at når din PC lukker ned i windows lukker den så
> hurtigt at ikke alt bliver skrevet ned i nedluknings filen.

Microsoft har lavet en update til WIN98 som forsinker nedlukningen netop for
at forhindre denne fejl. Så sørg for at denne update er lagt på maskinen.

Claus