Fejl i fil ved modtagelse over netværk
Fra : Stig Meyer Jensen

Dato : 15-12-02 14:32

Postet til: dk.edb.netvark og dk.edb.system.unix, FUT til sidstnævnte.

Jeg har et problem med en linux (Mandrake) maskine, som laver nogen
underlige fejl. Den der er nemmest at bemærke er:

Hvis serveren modtager en fil via scp (fra en anden linux maskine eller en
windoze med pscp) er der fejl i filen. Hvis fx. jeg sender en fil fra
serveren til en anden maskine og tilbage igen og tester med "diff" får jeg
at vide de 2 filer er forskellige.

Jeg har forsøgt at skifte netkortet men uden helt.

Er der nogen der kan give mig et skub i den rigtige retning?

--

Stig Meyer Jensen
stig@mine_3_initialer.dk (Ja, erstat selv...du kan godt)

Fra : Hans Joergensen

Dato : 15-12-02 14:43

Stig Meyer Jensen wrote:
> [...]
> windoze med pscp) er der fejl i filen. Hvis fx. jeg sender en fil fra
> serveren til en anden maskine og tilbage igen og tester med "diff" får jeg

En mulighed kunne være ram-problemer..

mvh Hans

--
Leveret af http://ph33r.dk
"Vejen til den totale løsning."

Fra : Stig Meyer Jensen

Dato : 15-12-02 19:51

"Hans Joergensen" <haj@cracksrv.nathue.dk> skrev i en meddelelse

> En mulighed kunne være ram-problemer..

Det kunne jo være en mulighed og den vil jeg lige prøve i morgen ;)

Fra : Stig Meyer Jensen

Dato : 17-12-02 13:40

"Stig Meyer Jensen" <stig@mine_3_initialer.dk> skrev i en meddelelse

> Det kunne jo være en mulighed og den vil jeg lige prøve i morgen ;)

Bare lige til info: da rammen blev skiftet virkede det fint....

Fra : Heine Laursen

Dato : 15-12-02 16:11

"Stig Meyer Jensen" <stig@mine_3_initialer.dk> wrote in

> [...]
>
> Jeg har forsøgt at skifte netkortet men uden helt.
>
> Er der nogen der kan give mig et skub i den rigtige retning?

En mulighed kunde være transfer mode. Binary vs ascii transfer. Dette kan
jeg vælge i winscp2(vindåse program), men jeg kan ikke finde samme funktion
i sftp eller dens man side!

har du mulighed for at teste med det, om samme problem opstår?
http://winscp.vse.cz/eng/download.php

Heine Laursen

Fra : Stig Meyer Jensen

Dato : 15-12-02 19:52

"Heine Laursen" <gozar@myrealbox.com> skrev i en meddelelse
> [...]
funktion
> i sftp eller dens man side!
>
> har du mulighed for at teste med det, om samme problem opstår?

Nu har jeg kun testet med mindre filer og det ser faktisk ud til at forklare
"differ" problemet. I morgen prøver jeg lige med nogen større filer. Thx.

Fra : Niels Andersen

Dato : 15-12-02 16:41

Stig Meyer Jensen wrote in <3dfc8439$0$47063$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>:
> [...]
> windoze med pscp) er der fejl i filen. Hvis fx. jeg sender en fil fra
> serveren til en anden maskine og tilbage igen og tester med "diff" får jeg

Har du tjekket om fejlen(e) opstår når du sender den ene eller den anden
vej?

Tag fx. en md5sum af filen inden du sender, når du har sendt én gang samt
når du har sendt den tilbage igen.

--
Mvh.

Niels Andersen
Linux 2.4.19 - Debian testing/unstable

Fra : Mogens Kjaer

Dato : 16-12-02 11:21

Stig Meyer Jensen wrote:
> [...]
> at vide de 2 filer er forskellige.
>
> Jeg har forsøgt at skifte netkortet men uden helt.

En, jeg mailede med for nyligt, havde et næsten tilsvarende
problem. NFS overførsler gik ikke godt.

Problemet var vist et dårligt bundkort, som nogle
gange gav problemer, når der var DMA på harddisken
og netkortet.

Det kunne så "løses" ved at slå DMA på harddisken fra.

Mogens
Phone: +45 33 27 53 25, Fax: +45 33 27 47 08

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 20-12-02 13:50

Mogens Kjaer <mk@crc.dk> writes:

> En, jeg mailede med for nyligt, havde et næsten tilsvarende
> problem. NFS overførsler gik ikke godt.

Ja.

> Problemet var vist et dårligt bundkort, som nogle
> gange gav problemer, når der var DMA på harddisken
> og netkortet.

Ja, igen. Problemet opstod, når DMA var slået til på både netkort og
disk samtidig.

> Det kunne så "løses" ved at slå DMA på harddisken fra.

Jeg endte jo med at finde ud af at sætte RTL8139-kortet i PIO-mode
(som øjensynelig har ret lille indflydelse på ydelsen); når dette var
gjort, virkede alt problemfrit (og har gjort det lige siden).

/Rasmus

Only wimps use tape backup: real men just upload their important stuff
on ftp, and let the rest of the world mirror it ;)
-- Linus Torvalds